idaifvrig

Alla inlägg den 23 juni 2010

Av Ida - 23 juni 2010 19:07

Igår jobbade jag alltså från 10-19 och efter det stannade jag kvar för att hålla Cornelia sällskap, och hjälpa till med bokning om det skulle komma gäster (eftersom hon inte fått lära sig systemet, bara lite snabbt av mig). Det var nice ändå, solen sken och jag satt framför datorn och skrev tyska, eftersom det hade kommit en gäst som bara snackade tyska (det är helt otroligt; de tysktalande antar att man kan tyska --> de bara börjar snacka på tyska med en, typ "Hallo, wir wünschen eine Hütte für eine Nacht" och liknande), och det var kul för då fick man ju äntligen nytta för den tyska man läst i skolan. Så det gick bra, han checkade in och allt var frid och fröjd (förutom att bokningssystemet lever sitt eget liv, men jaja). Haha, kul att snacka tyska, och sedan ville Cornelia lära sig tyska, iaf så man kunde ta emot tysktalande gäster, så jag satt och skrev ner hjälpligt om grammatikgrunderna i språket och en del ord.


Sedan bara försvann hela grejen och dokumentet fanns bara inte! Jag fick panik, jag hade ju för i hele friden suttit och skrivit tyska i en timme, och så är det bara borta! Letade febrilt, och till slut fixade det sig; när jag öppnade bokningssystemet, så fanns det helt plötsligt igen. Helskumt, men jaja.


Sedan puttade jag och några av konfirmanderna ned Emma i poolen (Ella åkte också i), vilket var en härlig syn ;) Men så, helt utan förvarning, kom Madde (en av lägerledarna), Emma och andra konfirmander och bar ut mig och slängde i mig poolen också, med kläderna på och allt. Som tur är hade jag inte något av värde på mig, så det var lugnt =) Badade och simmade en stund när jag ändå var i; var ju helt själv i poolen, det var härligt =) Fick dock ta jobbarkläderna hem - mina egna hade ju blivit dyngsura ;)


Men det var en bra kväll =)


Ciao!

Av Ida - 23 juni 2010 13:30

Haha, har ett frågetecken för dagen: Vad ska jag göra idag? Mamma vill att jag ska städa mitt rum och klippa gräsmattan. Jag vill fara och tälta. =)


Men då måste jag ju få med mig nån som har lust att först åka en bit, sedan gå några kilometer in i skogen och sedan tälta en natt =) Bara för att jag älskar att göra det, betyder det ju inte att alla gör det. Hmm, vem vill följa med?


Ha det bra!


Ciao!

www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards