idaifvrig

Alla inlägg den 11 juni 2010

Av Ida - 11 juni 2010 18:43

Hejsan!


Idag har jag varit riktigt duktig tyck´ja´: Jag har rört på mig mkt =) Jag har varit ute och sprungit, och så har jag självmant klippt gräset och dessutom har jag cyklat fram och tillbaka till stan för att lämna tillbaka och hyra filmer =) Haha, stolt e jag =)


Nu är det mat; vi ska äta grillat. Gott! Sedan ikväll blir det till att se film skulle jag tro =)


Ciao!

Av Ida - 11 juni 2010 01:10

Läste min kära fyras blogg och blev lite diskussionssugen på ett inlägg. Ewe: Ta inte illa upp eller nåt, det är bara allmänt. Detta är i sig som ett svar på varför MVG-barnen får stipendier, fast de ju har så lätt för sig i skolan. De borde inte få ytterligare uppmärksamhet än de redan får genom att få sitt himla MVG.


Vissa tror att andra har det superlätt för sig i skolan. "Ja, men hon har MVG, men hon har ju så lätt för sig i skolan." Ok. Visst har olika människor olika lätt för sig i skolan...kanske. Men ni som tror att "MVG-barnen" glider runt på moln genom hela skolgången, läser lite halvdant och sedan ändå får MVG, misstar sig rejält! Enda himla vägen till MVG är att plugga, plugga, PLUGGA. MVG-barnen sliter häcken av sig kan jag lova. De lägger ner sin själ i sitt skolarbete och har läxa 24/7. Jag skojar inte. Även om det inte är praktiskt, så finns läxan, nervositeten, oroligheten där all the time.


Tro inte när ni säger att: "Åh, nu har jag asmkt, jag måste sitta inne och göra läxa varje dag! Gud! Det är ju sjukt! Nu måste jag verkligen jobba varje dag denna vecka iaf, för jag har så många prov. Det är synd om mig". Vadå? Har ni hela lediga dagar annars? MVG-barnen sitter med sin läxa VARJE dag, sitt skoljobb VARENDA HIMLA DAG under ett helt läsår. Är det synd om dem? Nej, men de har det ju bra. De får ju MVG.


Då kan man tänka efter, när de som inte ens lägger ner hälften så mkt tid på att plugga (fast de tycker att de pluggar asa-, asa-, asamkt), sitter och säger att "ja, men hon har så himla lätt för sig i skolan. Hon får MVG på allt. Liksom bara sådär. Hon behöver knappt plugga".


That´s not true.

 

Tro inte att vi får MVG oförtjänt. För så är det inte.

www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards