idaifvrig

Alla inlägg under januari 2013

Av Ida - 27 januari 2013 15:30

Tjabba!

Vaknade i morse med en fascinerande uppenbarelse: jag saknade nå otroligt att gå i skolan och tänkte liksom ba "ge mig en biologibok och en mattebok och undervisa mig NU!" Jag vill lära mig saker, skriva prov och räkna matte så pennan glöder och miniräknarens knappar blir överanvända. True story.

Sedan denna uppenbarelse har jag spenderat dagen med å träna. Har åkt skidor och kört fysträning och burit in ved (tänkte det skulle vara nån sorts träning, samtidigt som det gör nån nytta). Ville uppnå den här fantastiska träningskänslan av att ha tagit ut sig helt, men lyckades inte riktigt. Får hitta på nåt ännu mer ansträngande till nästa gång. Sitter nu här i min ensamhet och funderar på vad på min "att göra idag"-lista jag ska satsa på nu, samtidigt som jag dricker den otroliga uppfinningen havredryck (för att det är så himla gott, och för att jag fått för mig att det ska vara en bra "recovery"-dryck efter träning :)).

Hejdå.




Av Ida - 13 januari 2013 13:02

Har varit med i radio idag! Olika kyrkor radiosänder olika tider, så det blev...vad var det han sa, 1000 pers per dag som lyssnade ungefär enligt senaste undersökningen. Men i alla fall så var jag med i Pingstkyrkan i Överhörnäs radiosändning i förmiddags :-) Det var riktigt skoj! Gunnar Pettersson och Andreas Söderholm ba sände radio som kungar och Gud vad coola de var/är :)
Schyssta kungar också :) De körde mitt sommarradioprogram som jag gjorde på Svenska C-kursen förra våren, och intervjuade mig innan och efter också :) Skoj!

Solen skiner ute i kylan och via Spotify har "Million Voices" gått på repeat ett antal gånger. Gud vad glad jag är idag!

www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards