idaifvrig

Alla inlägg den 14 juni 2010

Av Ida - 14 juni 2010 17:31

"Ja, hej! Jag heter..." Så har det låtit nu i eftermiddag, då jag övervunnit min rädsla att ringa till folk. Jag är helt seriöst rädd för det! ;P Eller var; nu har jag alltså ringt till antal personer i Stockholm, Göteborg och Malmö och sökt stipendier. Det var numrena som jag fick när jag använde mig av stipendier.se:s tjänst.  Och kan ni tänka er; Ingen, ingen av alla de stiftelser som jag fått, gav nåt himla stipendium till gymnasiestuderande! En gav inte ut stipendier alls, och en stiftelse (ev. flera, då de hade samma nummer som den första) existerade inte ens! Jag bara what??!!


Då hade jag tänkt halvt skälla ut stipendier.se för det, men såklart utger de inget himla nummer på deras hemsida! Lurendrejeri? Hmm, man undrar ju ...


Istället skickade jag ett långt och förklarande, aningen anklagande, mail till dem, så nu får vi se vad de svarar!


Jag skrev att jag vill att de gör om sökningen så jag får stiftelser som verkligen ger ut stipendier och då för rätt saker. Och så skrev jag att jag inte planerade att betala ytterligare 250 kronor för den sökningen. Ja, vi får väl se om de tar mig på allvar. Jag är ju trots allt en tonåring, och vilken ärlig chans har tonåringar i sådana här fall?


Jaja, vi får se hur det går helt enkelt.


Ciao!

Av Ida - 14 juni 2010 14:11

Hejsan hoppsan!


Idag har jag inte gjort så mkt. Sov till halv 1, sedan käkade jag frukost, och det är typ det jag gjort idag. Jag har också pratat med Julia och Ewelina; den förstnämnda har jag grattat på födelsedagen samt blivit bjuden på tårta till. Nice!


Nu ska jag ut och springa.


Ha det guld!

Av Ida - 14 juni 2010 00:33

Hej, nu sitter jag här och booorde nog gå och lägga mig. Jag vänder ju för i hele fri´n på hela dygnet mitt! Men jaja, skit samma ... Det är ju sommarlov!


Tja då!

www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards