idaifvrig

Alla inlägg under april 2012

Av Ida - 24 april 2012 12:20

Skrivartävlingsfinal imorgon. Börjar som bli nervös nu. Inte bra. Jag vet ju att vi kan vår låt. Trots den vetskapen kvarstår ju ändå det faktum att vi ska bli bedömda av singer/songwritern Terese Fredenwall och dessutom har jag för mig att media skulle komma dit. Inför Marcus och Jonatan törs jag ju sjunga hur som helst, men gudars vad nervös jag kommer bli när en relativt halvkänd artist och låtskrivare (hon har skrivit minst 1 låt till Danny Saucedo) ska sitta och lyssna på hur jag sjunger, hur låttexten jag skrivit går och hur melodin går. Vi har ansträngt oss ganska mycket inför det här bidraget - åtminstone två nätter och tre dagar har spenderats på att fixa och öva - förutom tiden att skriva låten. Bara därför tror jag att vinsten kommer tillfalla någon annan. Skulle inte förvåna mig om vi kom på en snöplig andraplats. Kan inte förneka att jag skulle bli grymt besviken, med tanke på allt arbete bakom bidraget (låten) ...Men vi kan ju inte göra annat än vårt bästa - wish us luck, kära bloggläsare, så meddelar jag hur det slutade i något kommande blogginlägg.So long,/Idaaa

Av Ida - 20 april 2012 22:41

Heej!!


Ååååh vad glad jag är!! Igår ägde Uppdrag: Kultur rum på Sliperiet med fyra så otroligt bra och härligt spelande band - och det var jag som arrangerade det! Helt själv! Är så sjukt stolt! :D Det jag har jobbat med ett i antal månader (första projektarbetesloggboken skrevs väl i typ oktober - även om det mesta jobbet skett sedan i februari.


Önskade att allt skulle klaffa, att banden skulle komma till Sliperiet på sina givna soundchecktider, att det skulle komma folk och titta, att alla skulle känna sig välkomna och att det skulle bli allmänt bra - och så blev det!! Det blev fullkomligt awesome! En allmänt skön tillställning och så roligt!


Banden som spelade var: Brago, Mattias & Johan, We've got the Powea* och GraphicLine. (*Power, men de stavade med ett A på slutet, poweaaa - do you get it? :P)


Showen varade väl i ca en timme, från klockan 19.00-20.00 :) Ljud och ljus var naturligtvis från Jeremiah Music - med pappa som ljudtekniker :) Smidigt och billigt ;P


Spelade bara med på GraphicLines sista låt - kände att jag som arrangör skulle hålla ställningarna utanför scenen. Medan jag lyssnade var jag så otroligt stolt över mitt band. De var så sjukt duktiga och jag kände verkligen hur tomt det var att stå utanför och titta på och inte stå på scenen MED dem och rocka loss. Det kändes "fel" på något vis, och jag kunde inte låta bli att sjunga med i texter och sjunga stämmorna där jag stod i publiken i mörkret :) Känns verkligen som att det ska vara vi - vi 6. Rebecca, Marcus, Jonatan, Victor, Arvid och jag. Ingen får vara borta. Körde (som ett litet avslut på showen) låten "What This World Needs" med dem på slutet - och då var allt komplett. Så awesome! Och helt underbart roligt!


Alla andra band var också otroligt bra och duktiga! Så stolt över dem också! Så kul att alla band och allt folk kom dit. Och godiset, kakorna och saften jag köpt åt deltagarna tog i princip slut - vilket kändes superbra det med. Då kändes det som om det var värt nåt :D Och Ewelina var otroligt bra som konferencier - tack Fyran! :D


Tack till alla - Sliperiet (Monica och Rickard), pappa/Jeremiah Music, Ewelina, banden och publiken som kom :D


Nedan: Bilder från Uppdrag: Kultur!


OBS! De är tagna med min mobil, risk för lite suddigt. Dessutom är de tagna under soundcheck. Bättre och fler bilder kommer kanske nån annan dag :)


Sliperiets scen :)

 

Fika!

   Brago :)

 

Mattias & Johan :)

 

We've got the Powea :)

 

Några medlemmar ur GraphicLine :)

       



See ya!


/Ida




Av Ida - 17 april 2012 12:24

Det snöar. Ahapp. Jaja. Var ju halvkul.Roligare är att vi har spelning med bandet i eftermiddag - vår första betalda spelning! Är lite sådär pirrigt men roligt - skulle tydligen vara 100 pers som skulle lyssna. Nice :) det blir den där härliga GraphicLine-stämningen: sms-utbyten med supermånga utropstecken ("glöm inte cajónen!!!!!!!!") Marcus turkosa byxor och mina svarta. Låtordningsfunderande och positiva uppmuntringar från Martin och Marie :-) Nice, nice :-)NU: svenska C!

Av Ida - 15 april 2012 22:08

¤ Dricker te med alldeles för mycket socker i - men gud så gott det är.


¤ Har spelat in en låt som blev awesome - och lika awesome och roligt var det att spela in den, thanks till the grabs och Martin och Marie - Underbara, genomsnälla människor existerar.


¤Våren har kommit och jag har skaffat instagram. Det ena inte alls ett resultat av det andra. Men ändå. Roligt med instagram dock. Faktiskt.


¤ Projektarbetesfinal (nästan) på torsdag --> Uppdrag: Kultur på Sliperiet. Tog in en sista anmälning idag, haha, fett sent, men sjukt bra. Gilla.







www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards