idaifvrig

Alla inlägg den 25 september 2010

Av Ida - 25 september 2010 18:37

Tjo!


Denna soliga, 28 grader varma, dag har spenderats på Plaza Mayor i Málaga =) Mycket trevligt var det! Det är som ett köpcenter, fast liksom utomhus, man går som runt i en liten "by" (ok, det är inte stort som en by, men ni kanske fattar :P) och så kan man gå in i affärer runt om och så :P Asmysigt! Hittade en superbra affär! Fyndade riktigt bra saker där! Affären hette "Pull & Beer" =) Finns den i Sverige


Jag köpte iaf två linnen (ett prickigt och ett marinblått), ett par jeans-shorts och ett halsband (på en gunghäst, det var ascoolt ;P)! Det gick på 32 euro, vilket var överkomligt tycker jag =) Så käkade vi också glass och mat där =) Biljetten med tåg till Málaga var asbillig: 3,20 euro fram och tillbaka :P (Vet ni vad tur och retur heter på spanska? "Ida y vuelta" :P Kul va :P Det står mitt namn på ALLA biljetter :P Om man köper fram och tillbaka =)) (Fast på biljetterna står det "Ida y regreso", fast det heter "Ida y vuelta", betyder väl samma sak :P Ida står det i vilket fall som helst ;P)


Nu har jag nyss varit ute och sprungit och ikväll ska jag och Anna träffa Lisa och Rebecka. Vi ska gå och dansa på något spanskt ställe tror jag =) Nice! Vi ska gå ut "sent" (tidigt för spanjorerna dock ...) denna gång, kanske tolv/ett eller något, så kommer vi inte alltför tidigt till dansen. ;P


Nu ska jag äta sedan blir det till att göra lääääxa! :( Astråkigt, men det måste verkligen göras!


Hoy he estado en Málaga, en Plaza Mayor. Ha sido muy divertido y he comprado quatro cosas: dos camisetas, vaqueros cortos y un collar =) Esta noche voy a encontrar dos amigas =)


 

            Ida! :P

    

         Viktoria, Anna, Lisa och Nora =)


       Plaza Mayor :P 


        Halsbandet (ovanpå det prickiga linnet) =) 


    The gang igen :P 


                       

      Det marinblåa linnet =) 


  

              Det prickiga linnet och jeans-shortsen =)  


Ha det superbra allihop! Jag har det verkligen superbra, så jag hoppas att ni har det också! =) Kram!




Av Ida - 25 september 2010 00:35

...jag kom att tänka på er och saknar er! Skriver det här eftersom jag har en liten föraning om att Mr Farfar inte läser kommentarerna han får :P;P Ingen fara farfar, jag skriver det här istället!


Farfar är ju kung på att blogga nu! Vilken helomvändning! =) Gick in på farfars blogg (www.injail.bloggplatsen.se) för att se om han skrivit något idag och möts då inte bara av ett inlägg som jag inte läst utan typ 5 till :P Mycket bra jobbat! =)


Bra att det ändå gick bra med 18-åringen (Mersan) =) Hoppas allt är superbra med dig och farmor! Håll noga koll på hälsan! =) Jag ber för er varje dag! <3


Puss och kram från Spanien! <3


När jag hör denna fina sång tänker jag på farmor och farfar och deras kyrka med mera. Simon och Frank Ådahl sjöng den en gång på sista april-firandet i deras kyrka, en mycket bra konsert =)

  


www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards