idaifvrig

Alla inlägg den 3 september 2010

Av Ida - 3 september 2010 21:47

Godkväll!


Befinner mig för tillfället i huvudstaden: Stockholm! Haha, känns nice att ha kommit hit =) Körde ned på ca 5 timmar och en kvart --> inräknat att vi stannade och åt i Tönnebro. Resan gick finfint och vi har nyss checkat in på hotell Ibis. Jag fick dubbelsängen! Haha, pappa fick enkelsängen --> han sa att jag fick välja och ta dubbelsängen om jag ville, och inte mig emot :P


Hotellrummet är väl inte det finaste jag sett i mitt hotellivs historia (snarare tvärt om), men det duger fint =) Bättre än att sova i bilen :P


Pappa har åkt iväg för att lämna nå grejs till nån i Stockholm, medan vi ändå är här, så då sitter jag ensam här på hotellrummet och bloggar och grejs =)


Det lär bli många blider framöver; bra va?! Haha, nu när jag har skaffat mig en egen digitalkamera så är det hyfsat lätt att ladda in bilder och så. Så har jag tid, då blir det mycket bilder =)


Nedan ser ni ju vad bilderna föreställer, så det är ju inte värt att förklara. Men bilden på Trocaderon däremot, den kan jag gå in på lite närmare; jag hade köpt en Trocadero att ha till resan och så ställer jag in den i kylen för att den ska vara kall tills jag åker. Så skriver jag till och med upp det som anteckning på mobilen: >Trocadero i kylen<. Jag tänker på det hela morgonen, att jag ska inte glömma att stoppa ned Trocaderon. Vad tror ni händer? Jo, jag åker i väg och tjopp: "Nej, jag glömde Trocaderon!" Kanske inte världens undergång, men det var ju synd, jag som ändå köpt den speciellt för att ha den på resan och haft den i kylskåpet under natten och allt. Så går typ hela resan, tills jag efter Tönnebro säger: "Åh, nu skulle jag ha nåt att dricka." Pappa: "Tror du inte mamma stoppade ned nåt att dricka till dig i fikapåsen då?" Och jag ser efter och voila! Trocaderon!! Mamma tänker på allt! Tack mamma <3 Så det blev ett lyckligt slut ändå :P


Det var väl typ allt. Skulle förstås kunna fortsätta att berätta i evigheter ... Längtar tills imorgon. Känns inte alls som en vanlig semesterresa, men det är det ju inte heller. Känns större och så otroligt livsavgörande på nåt vis. Är jättesuperglad att jag får åka och hoppas att det ska bli bra =) Såg flygplan glimma på himlen ikväll och jag fick ett litet sug i magen. Gud vad spännande det ska bli!


Godnatt (om jag inte kommer på att jag ska tillägga nåt mer sen ikväll)! <3


       


    

Av Ida - 3 september 2010 14:37

...för att packa ned den. Det blir det sista som packas ned innan avfärden mot Stockholm. Julia är här och umgåsas med mig the last minutes before avgång. Nice!


Ja, tja då, säger vi tills nästa gång. Det blir kanske på hotellet i Stockholm eller så blir det ända tills jag befinner mig i Spanien. Vi får se! Ni får hålla utkik efter vidare uppdatering helt enkelt =)


Ciao!



Av Ida - 3 september 2010 08:42

Ni som trodde att jag hade ett hjärta av sten, som inte grät en enda gång vid avsked inför Spanien, hade fel. Nu står jag här och lipar en smula för att min älskade lillasyster och lillebror har åkt till Skellefteå respektive skolan. Kommer sakna dem supermycket - mest i hela världen. + mina föräldrar då.


Älskar er kära lillasyster och lillebror! <3<3 Och mamma och pappa! <3<3 Men jag kommer ju snart tillbaka!


    Min för alltid älskade familj <3<3<3<3

www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards