idaifvrig

Alla inlägg den 4 september 2010

Av Ida - 4 september 2010 20:08

Idag åkte vi flyg tidigt på morgonen från Arlanda, mellanlandade i Barcelona, och landade slutligen i Malaga. Då var jag nevös kan jag säga, fast inte överdrivet nervös dock. Så kom Lisa, kontaktpersonen på Svenska Skolan, och hon var jättetrevlig! =) Skönt! Hon berättade om skolan och förklarade en massa saker och så for vi till skolan, där min spanska värdmamma mötte upp mig och pappa. Nervöst, men kul, och hon var jättetrevlig hon med! På en gång var man välkommen in i familjen och vi åkte till huset jag ska bo i. Det var jättefint! En till svensk tjej skulle bo i samma hus och därför fanns det två rum att välja mellan. Jag var först hit, så jag fick välja först :P Det var ingen tvekan; jag tog det största rummet som såg absolut mest hemtrevligt ut och hade till och med en tvåsitssoffa =)


Sedan for vi och hämtade Anna (den andra svenskan) och hon är supertrevlig!! Precis som mig, kristen och allt =) Ingen festare och vill lära sig spanska. Och som sagt, supertrevlig! =) Jag har haft sådan tur! Gud har besvarat bönerna! <3 Vi fick även en rundtur på skolan, och den var mycket större än jag trodde och rätt fin =)


Alla i värdfamiljen är supertrevliga och huset är jättefint! Värsta terassen på taket och utesittplats och trappor och grejs. Man känner sig riktigt välkommen och det gick hyfsat lätt ändå att komma in i familjen. Och det har ändå bara gått några timmar ...


De pratar spanska kan jag lova. Spanska, spanska, spanska... Kul! Men ofta får man säga: "Qué? Otra vez.." och så upprepar de. De blir inte sura alls, jättenice =) Men redan nu känner jag att jag fattar mer och mer och kopplar ihop vissa saker och så. Man liksom börjar fatta att: Ah! Det betyder det! Och som sagt, det har bara gått några timmar ...


Pappa är iväg och letar hotell med mera. Faktum är att nu saknar jag honom inte alls. Trodde det skulle bli pinsamt tyst när jag var själv med spanjorerna, men nu har jag ju Anna, så det har gått superbra!


Nu är vi båda osociala med spanjorerna och uppdaterar våra bloggar och facebook med mera :P


Förlåt att det blir så långt, ändå har jag kortat ned det enormt. Här är det varmt! Typ 32 grader eller nåt. Det blev på med shorts och kortare tröja på en gång. Nu sitter vi inne i Salitan (typ köket), och där är det svalt och skönt. Har hållit på att packa upp alla grejer och nu känns det personligt och nice =)


Lyckades bara få in en bild, får fixa fler typ imorgon eller nåt. Ni får bärga er tills dess helt enkelt! =)


Ciao!


  

www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards