idaifvrig

Alla inlägg den 7 september 2010

Av Ida - 7 september 2010 21:38

Skolan har börjat; igår var det mycket information, men det verkar bra ändå =) Skolmaten är väl inte den bästa, men den funkar. (Fast nu är man ju bortskämt van vid restaurangmat, så ja, i jämförelse ...) Imorgon börjar skolan lite mer på allvar; vi ska ha våra första matte- och fysiklektioner imorgonbitti. Hoppas det går bra, är lite orolig att jag ska vara helt lost, efter sommarlov och allt. Hoppas det går bra =)


Klassen verkar hittills halvbra, den har blivit bättre och bättre för varje dag (ok, vi har bara varit där 3 dagar, men ändå). Efter skolan har vi tagit oss den lilla biten ner till havet och den 8 km långa stranden och bara chillat, rent ut sagt. Med absolut inga läxor och inga andra måsten är det bara att chilla på ;P Nice!


Jag och Anna har bestämt att vi ska banne oss lära oss spanska och kör stenhårt på att öva genom att prata spanska med varandra när vi går någonstans (vi pratar svenska också, men vi övar iaf spanska!)


Om jag blivit brun? ...Jadå! lite grand iaf, men hud-, hår- och ögonfärgen skriker fortfarande: JAG ÄR SVENSKA!! Men, men. Snart så. Snart så ...


Angående spanskan? Jadu, vi kan säga såhär: Den som trodde att hon var bra på spanska, när hon fått MVG i betyg i skolan, trodde heeeeelt fel. Ok, i Sverige är man kanske bra, men i Spanien kan man en liten fjuttdel av allt som sägs och behövs sägas här i Spanien. Jag förstår kanske 20-25% av vad min värdfamilj säger (första gången de säger det, innan de förenklat vad de vill ha sagt ;P) OK, kanske låter det ändå hyfsat mycket, men man känner sig väldigt språkbegränsad när man säger "Qué?" och "Sí" 24/7 ...


Tog lite bilder igår under motorcykelturen på den underbara utsikten. Se bara på hur vackert det är! =) Och tänk, där BOR jag nu :P =)


         Kolla: Jag har bränt mig lite ... Visste väl att det bara var en tidsfråga! :P


Ha det superbra allihop! Kram!







Av Ida - 7 september 2010 00:10

Det blir rätt sena kvällar här i Spanien. Inte förrens nu är jag färdig för sängen, men jaja, det får gå det med =)


Ikväll har jag och pappa varit ute och kört motorcykel (pappa körde, jag åkte ;P). Berättar mer om första skoldagen/skoldagarna imorgon eller nåt. Nu måste jag sova, är supertrött! Kanske är solen? :P


A LITTLE BIT OF FACT: Småbarnen är fortfarande vakna och igång ...


Godnatt!

www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards