idaifvrig

Alla inlägg den 17 september 2010

Av Ida - 17 september 2010 16:52

Ok, nu blev vi inte träffade av blixten rent så, men det var värsta åskovädret inatt alltså! Jag har aldrig varit så rädd för åska i hela mitt liv! Om man är rädd för åskan i Sverige, om man tänker att: usch vad otäckt det låter med åskan (i Sverige), då får man sig en chock vill jag lova, när man hör det här i Spanien.


Jag vaknade av att det mullrade lite sådär halvmycket. Tänkte först ba: Är det nån bil eller är det åska? Det regnade ute så fick ganska snabbt klart för mig att det var åska. Försökte somna om, men det gick inte, och hela tiden tilltog åskan i styrka. Tillslut var det ashöga och aslånga muller som fyllde hela rummet, hela Mijas Costa typ! Så kom jag på ba: "Ut med sladdarna ur kontakterna!" Som tur är har jag bara en, så jag ba (i lite halvpanik, för jag var riktigt rädd för åskan då, ni skulle ha hört den!) drog ut den och så efter nån minut så kom VÄRSTA SMÄLLEN. PANG!!! sa det bara. Först lystes hela rummet upp av blixten och så nån sekund efter ba: PANG!! Hur. Läskigt. Som. Helst. Åskan måste ju ha varit precis ovanför Mijas Costa alltså. Asläskigt.


Så fortsatte det, först lyste blixtarna upp hela rummet (det gick inte att undgå någon blixt inte) och sedan efter några sekunder kom värsta åskdånet. Jag gick in till Anna ett litet tag och vi låg där bredvid varandra i hennes säng och var allmänt rädda, men sen så for åskan förbi och det blev lugnt igen. Då gick jag in till mig och somnade om.


Senare på natten (eller tidigare på morgonen) åskade det mer, men det var inte lika illa som förut, så jag vaknade bara till och låg vaken i några minuter, sedan somnade jag om igen.


Så vaknade jag denna fredagsmorgon och, tro det eller ej; solen sken! Men det blev halvmulet sedan och efter skolan gick jag hem i regn, men, men. Nu är solen tillbaka och jag och Anna ska nog gå till el Supermercado för att köpa lite godis, vi tänkte se på film ikväll. Plugg har man redan upp över öronen, men tänkte ta det lite lugnt ikväll. Hade tänkt göra svenska, men annars tar jag det lite lugnt :P


   Bilden är inte från nattens åskväder, men det såg säkert ut såhär. Jag vet inte --> vågade inte kolla ut genom fönstret hur det såg ut nämligen, haha ;P;P


Ciao!



www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards