idaifvrig

Alla inlägg den 10 september 2010

Av Ida - 10 september 2010 17:59

Tjo!


Läget just nu är bra; man börjar så smått vänja sig vid att bo i Spanien =) Nu känns det bara skönt med värmen (ok, man har inte helt acklimatiserat sig, men det blir bätte och bättre, eller så blir det kallare och kallare här i Spanien, who knows?) och jag trivs riktigt bra här! Spanien passar mig! (Ok, ni behöver inte vara oroliga; Sverige in my heart <3)


Jag lånade en bok på spanska på skolans bibliotek idag, gissa vilken? 102 Dalmatinas! :P Lite halvpinsamt, ba (på lånelistan har jag nu skrivit ned): Ida Lundberg, NV2, 102 Dalmatinas. :P Haha, men jag måste ju börja med barnböcker, annars kommer jag ju fatta mer nada än jag gör bara av denna bok! Tänkte att jag har ju sett filmen 102 dalmatiner, så då vet jag ju iaf vad den handlar om. Så kan jag liksom fatta mer av boken för att jag vet handligen sen innan :P


Nu ska jag nog...läsa lite kanske. Eller plugga. Svenska B verkar asjobbigt! Engelska B däremot verkar kul =) Matten är ju det vanliga: Kul om man kan och tråkigt annars. För tillfället är jag helt lost på vissa uppgifter. Tråkigt alltså.


Denna sång har Emma tänkt att jag ska lära mig här i Spanien, för att den är på spanska, och vi har bara sjungit en massa nonsensord. Men då kan jag tala om för dig Emma, efter att ha checkat texten, att de bara sjunger nonsens, iaf i refrängen ;P Tydligen är texten skriven så att den ska representera spanjorernas tolkning av engelskan, vilket gör att det inte blir helt rätt ... :P Så det är precis som vi har sjungit när vi var 6 år ;P



Adiós!

Av Ida - 10 september 2010 09:08

Jag vaknar på morgonen klockan 7.10, går till skolan med Anna och kliver in klockan 08.55 i klassrummet för att ha det som det står på mitt schema: Biologi A och Kemi A. Så sitter jag där och börjar äntligen reflektera lite över vad som egentligen står på schemat, och drabbas plötsligt av en insikt: Jag har ju redan läst Biologi A och Kemi A. Bad. Eller det är ju bra förstås, men då hade jag ju inte behövt gå upp förrän om två timmar! Nu har jag hål fram till lunchen som är klockan 12.10


Vad ska jag göra nu då?


Jag får helt enkelt gå och prata med Anna, vår biträdande rektor, och kolla med henne vad jag ska göra.


Ciao!



www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards