idaifvrig

Alla inlägg den 12 september 2010

Av Ida - 12 september 2010 22:38

Jag har snackat i telefon - på spanska!!! Är helt stolt över mig själv, trodde aldrig att jag skulle klara av det. Att liksom snacka med en spanjor i telefon, helt på spanska! Det ringde helt plötsligt på telefonen och så tänker jag att det säkert är pappa, tittar på displayen, och så står det "Lola". Jag fick halvt en chock och ba: "Hola." Så började alltså mitt i historien första telefonsamtal på spanska. Nice! Lola ville bara veta om vi var OK och allt sådant och jag sa inte bara "sí" utan jag snackade faktiskt! Ett riktigt telefonsamtal på spanska!! Ok, som ni hör är jag helt tagen av det ...:P


Kram!

Av Ida - 12 september 2010 14:12

Jag lever verkligen min dröm nu! =) Att jag får bo i Spanien! =) Tack, tack, TACK till mina föräldrar som betalar, till alla som gjort detta möjligt! =) Jag är så himla lycklig!! <3<3


                  


Tänk! Här BOR jag! =)=) Gracias! <3





Av Ida - 12 september 2010 13:24

Ja, då var det söndag (domingo på spanska), och jag borde nog plugga lite. Känns drygt, men jag vill inte vara blank i skallen nästa vecka, så lika bra att sätta igång och komma igång med skolarbetet på en gång.


Solen skiner idag igen (;P) och jag och Anna har ätit frukost ute på terassen. Det bidde rostade mackor med jordgubbsmarmelad, zumo de piña (Hjälp! Vad heter det på svenska? Nej, det är blankt i skallen...just det, ananasjuice! :P) och mjölk med chokladflingor :P Haha, mum, dad, bad, but here I´m going to eat those chocolate cereals, no matter if you like it or not. You can´t stop me ;P Haha, skämt åsido, men ja. Här har de iaf chokladflingor, som vi aaaaldrig har hemma i Sverige, så nu tänker jag passa på att käka chokladflingor minsann :P


Igår var vi med Lola och körde runt i stan och hon visade oss lite saker. Bl.a var busshållplatsen, kulturhuset i Mijas och Enriques bar var. Sedan for vi till strandpromenaden och hon köpte två böcker: "Spanska verb och dess konjugater" typ, till mig och Anna (gracias =)) och "Engelsk grammatik" typ, till Enrique (Enrique junior). Sedan gick vi och träffade hennes syster Vici (Victoria) och så gick vi hem till henne. Hon var jättetrevlig, men ja, hade lite konstiga...vad ska jag säga, sätt att visa att hon lärt känna oss eller nåt. Till exempel så skojade hon och tog upp sin sko i handen och höjde den som att hon skulle kasta den på oss (lite spontant weird), men jaja, antar att hon skämtade ... Annars ...? Haha:P Men tydligen var vi så välkomna till henne om det till exempel regnade och vi ville ha tak över huvudet, så kunde vi gå in till henne och ringa efter Lola för skjuts och så. Det var ju snällt. Hon hade en son som hette Javi (Javier) på 19 år, som också var där och hennes man (vet inte vad han hette). De fick vi också hälsa på och så fick vi juice och choklad där också.


Ok, nog pratat om det. Nu är det slut. Ciao!





www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards