idaifvrig

Alla inlägg den 5 oktober 2010

Av Ida - 5 oktober 2010 23:13

Idag när vi kom ner i köket, jag och Anna, för att äta, så stod det en full lasagneform på spisen. Vi blev lite osäkra, så vi frågade Enrique padre (värdpappa) om det var till oss. Först sa han att, jo, det tror jag att det är, så jag och Anna slevar upp på våra tallrikar. Så pratar han tydligen med Lola och när han lagt på säger han: "Det var inte till er." Gravallvarligt, och både jag och Anna stannar upp och ba: "Va?" Vi skulle tjäna mille alltså på att sälja våra uttryck, som vi hade just då, till aftonbladet. Helt ba: "Va!?"


Men så börjar Enrique padre att skratta och sa att han skämtade. Haha, det var helt enkelt dagens. Vi blev helt blåsta alltså :P


Nu ska jag sova. Får ta den sista matten över frukostbordet imorgonbitti. Alltid allt i sista minuten, you know.


Godnatt!

Av Ida - 5 oktober 2010 22:10

Fattar ni hur bra Skype är egentligen? Pappa har kunnat sitta hemma och göra exakt vad han vill (ok, nästan. Kanske inte klyva ved, typ), samtidigt som han kan hjälpa mig precis när jag vill, eftersom jag sitter med Skype-headsetet på, här vid mitt skrivbord i Spanien. Jag menar, hur chill är inte det!? Jag kan bara trycka på "ring upp" när jag behöver hjälp. Niiiice :P Jag tror seriöst jag ska fortsätta med Skype-mattehjälp även när jag kommer hem, då slipper ju pappa sitta och inte göra någonting när jag kan upgifterna, och liksom bara anstränga sig när jag verkligen behöver hjälp :P Smart!!


Nej, nu tog min lilla rast slut. Ska kvickt fortsätta med matten. Måste hinna igenom detta! Nu är jag ju igång :P


Vi hörs!

Av Ida - 5 oktober 2010 17:06

Tjo!


Nu är det matte som gäller, men sitter för tillfället med systeryster på Skype. Det är ju trevligt, grejen är bara att hon i sin tur sitter och pratar med Vickan i telefon ... Men nu lade hon just på med Vickan, så nu ska jag ägna mig åt Emmaboda ett tag!


Sen blir det matematiiiik ..=(


Ciao!

www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards