idaifvrig

Alla inlägg den 11 oktober 2010

Av Ida - 11 oktober 2010 17:11

Alltså, någon högre makt vill verkligen inte att jag ska äga Tokio Hotel LIVE-DVD:n. Helt seriöst. Hur mycket problem ska man behöva utstå?


Först gick jag till El Corte Inglés och köpte FEL skiva. Lyckat Ida. Hur många hjärnceller har du egentligen? Jag bara undrar ...


Sedan gick jag tillbaka för att försöka få tillbaka pengarna för skivan och personalen säger att det ska gå bra och slår in blablabla:t i kassaapparaten och ber om mitt VISA-/bankkort, vilket jag NATURLIGTVIS inte har med mig. (Vem behöver ta med det, när man ska pengar liksom?) Jag cyklar hem och hämtar det, kommer tillbaka med allt, men då är det en annan kvinna i kassan som promt hävdar att, nej, jag kan inte alls byta den, för den är öppnad. OK, det fattar väl vem som helst att det kanske inte går, men de sa ju det innan! För liksom 20 minuter sen! Jag har ju till och med varit hem och hämtat mitt bankkort bara för det! AH! Vad sur jag blev.


Står och käbblar där ett bra tag, skulle verkligen inte ge mig, och det slutar då alltså med att jag frågar om de har den TH-DVD som jag vill ha, som jag egentligen är ute efter, och det har de. Jag byter till den och får en DVD, som jag tar med mig ut till cykeln. Men denna DVD är inte ny, omslaget är hyfsat veckat, och har jag betalat för det ska jag för i hele fri´n ha en ny! Så jag går in igen. Helt pinsamt för typ tredje gången och förklarar mitt dilemma. Som tur är så är det inte samma kvinna i kassan som nekade mig pengar tillbaka, utan en man som är trevlig och hämtar en helt ny DVD. Så cyklar jag, glad i hågen (efter så mycket käbbel) av att äntligen ha TH-DVD:n i min hand (eller i min väska, rent praktiskt sett).


Så ska jag prova den hemma och vad tror ni då händer? Jo: DEN HIMLARNS DATORN SOM JAG HAR LÄSER INTE DVD:N, SÅ JAG KAN INTE SE PÅ DEN!!! Blir man less eller blir man less? Den funkar utmärkt på Annas dator ju!


Jag får SPUNK!!!! Hjälp mig någon! Snart åker någon teknikpryl ut genom fönstret, jag lovar ...


Ciao!


  RÄTT!   FEL!

www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards