idaifvrig

Alla inlägg den 22 oktober 2010

Av Ida - 22 oktober 2010 19:03

Att det ska behöva vara så här för kändisar. Paparazzis överallt! Nej usch!


Av Ida - 22 oktober 2010 17:25

Hejsan!


Idag har det varit lite blandade feelings. Superbra för att vi kom in på Culturan och så sa Elvira (lärare i Cultura och Svenska Skolans bästa lärare) ba: "Ahora los españoles comen churros y por eso vamos a ir a un bar cerca de aquí, para comer churros." Och jag hann liksom ba: Ska vi gå till en bar och äta churros nu? Va? Kan det stämma? Och Elvira ba: "Vamos!" Så då bar det av till en bar, där vi käkade churros och pratade spanska =) Nice!


Men sedan kom svenskan. Assur och asnedstämd blir man. Det verkar inte hjälpa hur mycket man än pluggar på läxorna, hon har ändå sina favoriter och hon ställer extremt konstiga frågor!


Så är lite smått sur på denna dag. Den är un poco mal. Ska kanske ut och träna. Men så har vi ju skitmycket att göra också, för en viss lärares sämsta planering. Ursäkta mig. Dessutom har jag panik för att jag inte ska lära mig spanska. Gud, vad gör jag då? Det är ju därför jag är här!


Nos vemos.

www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards