idaifvrig

Alla inlägg under februari 2010

Av Ida - 20 februari 2010 15:07

Hej! Idag har jag varit på en synundersökning, som (som väntat) visade att jag fått sämre syn, och det märkbart större synfel. Känns bra att ha gjort bort en undersökning för då är det bara att kolla efter glasögon, vilket jag redan gjort! Haha, jag har redan hittat ett par som jag tror jag vill ha:D Jag lånade hem fyra par, men ett ligger högst på vill-ha-listan:D:D Haha, allt skulle vara bra om de bara inte var så dyra! :(


Sweinkallt ute iaf, men snart är det vår! (Snart iaf ...)


Ikväll bär det av mot Arnäs och 18-årsfest, då fyran har fyllt 18. Hattparad ska det vara, fixade en hatt igår, hmm, jag vinner nog inte det utlovade priset, men det är i alla fall en hatt!:D


Igårkväll var jag på konsert. Pappa var ljudtekniker och jag satt vid mixerbordet och försökte lära in mig så mycket som möjligt. En vacker dag ska jag ha lärt mig att sköta ljud, och ljus också för den delen, men det är enklare. Bandet (stort band, 3 sångare och 11 musiker) var jättebra och var verkligen roliga att lyssna på. Synd bara att publiken inte var så spralliga ... Själv försökte jag heja på dem med att klappa händerna efter varje solo (det vet ni väl att man ska göra? :D) samt klappa och "bussvissla" (jag kan inte bussvissla (det måste jag också lära mig, hmm ...), så det bidde nåt slags ljud, aja ...). Men som ensam person var det rätt svårt att nå fram, men men. Vid kanske ca 01.00 fick jag skjuts av Gunnar, pappas medhjälparkompis, efter att vi tagit reda på mikrofoner, högtalare, trossar med lampor, rullat ihop kablar mm. på scen i typ en timme. Det är kul med olika konserter, för i och med att pappa sköter ljudet så kommer man ju liksom "backstage" med de artister som spelar. Nice:D:D Haha, nej nu ska vi inte tala om det nåt mer, över till dagens rapport ...


Japp idag är jag rätt lugn och enormt stressad. Nästa vecka har jag fem prov! Fem (måste bara reagera av mig, haha)! Fast jag har ju i och för sig valt det själv, i och med att jag själv ville tenta av tyska steg 1 (efter att Veronica, tyskaläraren, då frågat om jag ville göra det), och så har vi biologiprov. Det blir till och plugga varendra lediga stund. Hittils har jag bara övat glosor och pratat lite för mig själv på tyska, haha. Jag måste ju öva tyska muntligt på nåt sätt! :D Jag känner mig enomt nervös för att jag inte ska kunna det när det verkligen gäller, det är ju inte ett litet, obetydande prov jag gör! Jaja, men det ska nog gå bra. Får bara öva på ... Biologin får också klämma sig in i det redan fullpackade helgschemat!


Nej, nu ska jag leta reda på das Outfit till Hattparaden. Ha det guld!


  


Av Ida - 18 februari 2010 13:34

Japp, då var det torsdag. Imorgon går kemiprovet av stapeln, liksom svenskatalet. Hmm ...undrar vad man ska göra ikväll tro ...? (Plugga).


Annars har det inte hänt något särskilt. Har haft engelska, tyska, naturkunskap och nu är det snart matte. Vi har fått en ny mattebok: Matte B. "Wohoo!" tänkte jag, men fastnade redan på första talet. Jag får ta och be om hjälp det första jag gör nu på kommande mattelektion.


Och snart är det Tokio Hotel-konsert! Höll på få en chock idag när jag frågade om den där ledighetsansökan som jag bett om i november, och då sa han att man inte får ta ledigt när man ska ha prov den dagen! Jag bara: va?! Men så kom han ju ihåg att jag bett om ledighet långt innan provet var satt, och då var det lugnt. Pjoooh. Trodde nästan att min sista stund var kommen ... Haha, nej, men det kommer att bli superbra. Tokio Hotel, here I come!


Tyskaprov snart ....hjälp!


4 dagar kvar ...


Ciao!


  



Av Ida - 17 februari 2010 08:43

Hej ... Dyster stämning. Eller nej, inte dyster, jag är glad också, framförallt glad. Men jag är lite dyster då vi idag fick tillbaka matteproven och jag fick VG+. VG+ är väl också bra, jag ska inte klaga, men jag behövde ett MVG för att kunna få MVG på kursen (ha möjlighet till det iaf) och därmed ha möjligheter att bli läkare. Då jag haft VG på de andra, så var detta väldigt viktigt. Och så får man VG+. 1 himla poöng ifrån MVG! Och nu måste jag (enligt läraren) skriva ett rent väldigt bra MVG på nationella proven i matte A för att ett MVG ska kunna övervägas. Jo tjena! Att det skulle hända är ju som om man skulle hitta växande mobiltelefonplantor på Jupiter. Ja, nu känns det lite drygt. Ska man bara ge upp planerna på läkare nu eller? Ok, läkare är kanske inte det yrke jag eftersträvar mest, det är ett jobb inom språk. Men jag ville iaf ha möjligheten, då läkare kommer efter yrkesplan nummer 1. Skit också. Nu är det ju typ kört.


Annars ska vi få träffa nya spanskaläraren idag. Nice:D Alltid bra med två lärare ... Ja, sedan blir det tyska (jippiee!) och biologi. Just nu orkar jag inte koncentrera mig på biologin (vi har ju inte prov i biologi förrän nästa fredag, loads of time till att öva på det, haha...:(). Jag måste koncentrera mig på kemin och tyskan. Ahh, nu känns det bara jobbigt! Men man får ta en dag i taget ...


Ok, sedan är det avtentningen i tyskan då. Nu börjar jag bli nervös över att jag inte kommer att kunna det! OK, men nu börjar nedräkningen...


...5 dagar kvar.


Ciao!


        




Av Ida - 16 februari 2010 12:08

Ja, nu är det verkligen mycket! Jag får först och främst prioritera kemin, sedan tyskan, och sedan svenskan. Och längst ner på prio-listan står engelskaglosorna. Hmm, det blir till att plugga denna vecka, och det mycket. Som tur är att nu på svenskan ska vi naturare få jobba med vad vi behöver jobba med (samhällarna har tal-redovisning). Det blir...(surprise surprise) STÖKIOMETRI. Japp. Sedan ska jag ner och kolla på lite tyskagrejer med läraren, på måndag smäller det ju! Det är ju då avtentningen ska äga rum ... Ahh! Nu blev jag plötsligt väldigt nervös. Jaja, det är bara att läsa på, så ska det nog gå bra. Önska mig lycka till!:D


Det var dagens rapport. Nu över till kemin.

Av Ida - 15 februari 2010 22:40

Godkväll!


Jag ser med nöje hur läsarsiffrorna stiger...idag var det hela 8 som besökte bloggen, tack tack kära läsare:D Ha det guld!


Sedan ville jag också säga tack för att ni där ute i världen finns, stå upp för varandra. Just du är en gåva till världen, tänk på det! (Blev lite sentimental, jag lyssnar i skrivandets stund på My heart will go on - Céline Dion.)


  

Av Ida - 15 februari 2010 17:37

Haha, lite brist på fantasi där, när jag skrev rubriken ... Men sant är faktiskt att min lillasyster just nu håller på att fläta en fläta i mitt hår och jag ska säga att det gör ooont! Men ska man vara fin, får man lida pin ...


Idag har det varit en vanlig måndag. Och snart ska man på kör. Öva inför the konsert, haha, men nja, inför The Armed Man: A Mass For Peace.


Det var nog allt för idag, kram.


En bild ... Varför just den har jag ingen aning omXD  

Av Ida - 14 februari 2010 22:42

Glad alla hjärtans dag!


(Ville bara säga det ...:D)


  

Av Ida - 14 februari 2010 21:50

Hej är glad idag:D Det varit en bra dag, med en resa till Härnösand. Japp, japp, japp. Idag var jag och sjöng Svensk Markuspassion i Härnösand med fler ur min kör samt miniorkester och en stor kör ifrån just Härnösand. Det var riktigt kul --> åt på McDonalds (:D:D), sjöng och umgicks med härliga personer:D Ja, en riktigt lyckad resa plus att jag fick en positiv upplevelse av Härnösand, som jag först trodde var en liten håla, men som visade sig vara en riktigt mysig liten stad:D


Igår var jag på lillebrors hockeymatcher, gud vad de små ungarna är duktiga på att spela ishockey! Man blir ju helt paff ...:D Och vädret gjorde ju ingenting sämre --> strålande sol och ganska så lagom temperatur.


Var och åkte slalom (eller snarare snowboard då:D) igårkväll för första gången i år. Riktigt nice. Lite stelt i början, men sedan gick det riktigt bra och det var asroligt:D


Det enda som ligger och gnager i mig nu är den himlarns stökiometri-kemin, BLÄ! BLÄÄÄÄÄ vad jag hatar den. Det blir till att stiga upp tidigt (läs kl. 8.00 - jag har sovmorgon till 12.15) och börja läsa - och förstå. Annars är det ju tyskan som också bör pluggas på, men i det fallet är jag lugnare ...


Ha det i alla fall superbra! Kram:D


En bild på Tokio Hotel är aldrig fel;)

  


  

www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards