idaifvrig

Alla inlägg den 7 februari 2010

Av Ida - 7 februari 2010 23:04

Hej!


Denna helg har varit en superduperbra och superduperrolig helg! Igår var det melodifestivalen, och det är så otroligt kul att vara där och se allting LIVE!


Först fick man instruktioner om hur publiken skulle agera under vissa nummer i programmet med mera. Allting är ju så otroligt detaljerat planerat så det är helt makalöst, men det krävs ju också, och själv tycker jag det är bara kul att få vara en del av typ förberedelserna inför själva programmet. Att se liksom hur det är typ bakom kameran och se liksom backstage. Vi satt på parkettplats, dock lite längre bak, så det var lite svårt att se så detaljerat det som hände på scenen, men det var ändå helt underbart att vara där, och jaf var/år så tacksam för att jag fick en biljett tillslut, så att jag faktiskt kunde se det live. Programmet innehöll en massa olika saker utöver framträdandena då. Ja, typ 75% av alla som tittade på TV den kvällen, tittade typ på melodifestivalen, så jag kanske inte behöver upprepa vad programmet innehöll. Själv blev jag helt såld och förälskad i Salem al Fakirs låt >Keep on walking<!! Salem är ju så söt och han är makalöst otroligt musikalisk! Åh, vad låten var bra! Jag hoppas han vinner hela grejen, hela melodifestivalen! OK, jag har ju bara hört en deltävlings låtar, men jag är helt magiskt förundrad över Salems låt. Så cool och så mäktig! Och han var ju också den förste att gå direkt till finalen i Globen! Så härligt bra! Sedan så var jag också helt nöjd över att också Ola gick direkt till final. då han, enligt mig, var den näst bäste. Jessica Andersson hade också en bra låt, men Ola var som så glad på scen och han ville verkligen gå vidare, och så hade han ju en bra schlagerlåt också. Japp, det blev de finalister jag ville och hoppades på. Helt underbart!


Det underbara slutar inte där; När jag kom hem så meddelade pappa mig att jag hade vunnit badkläder av Panos Emperio! Jag hade svarat på två tävlingsfrågor i Oskargallerian i torsdags när jag och min syster var där (och pappa också, då han var där hela tiden schlagerartisterna var där, eftersom han var ljudtekniker för kalaset i gallerian:D). Så pappa hade alltså varit där och få veta budskapet om att jag hade vunnit. Eller egentligen så var det en som jobbar åt pappas ljudfirma lite nu och då, som reagerade på att de sa mitt namn (hade han inte gjort det...då hade jag kanske inte vunnit, vad vet jag ---> så tack M för det!) Så nice att vinna! Och jag vinner ju aldrig! Jag vinner verkligen aldrig på sådana där tävlingar (trodde jag, men nu gjorde jag ju det, haha:D:D Sorry om jag skryter eller nåt, men jag är bara så glad), och ja, jissses, jag blev helglad! Så, ja nu ska de bara skicka badkläderna och jag har ingen aning om hur de ser ut. Det blir en överraskning!


Ikväll så har jag övat med bandet, riktigt nice. Har börjat knåpa på en ny låt. Åh, vad jag älskar musik!


Kram på er alla!


Panos Emporios badkläder (tre av designerna:D:D)

  



www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards