idaifvrig

Direktlänk till inlägg 5 februari 2010

Blonderat håret!

Av Ida - 5 februari 2010 18:31

Halloj halloj hela Sverige (och andra med om så äro)


Idag hava jag färgat mitt hår -igen. Eftersom det bidde fail förra gången. Ewelinas (min trevliga kompanjon till bästa kompis:D) mamma färgade håret på både mig och Ewelina. Denna gången blev det bra:D Eller ja, det blev dock lite orange denna gång också, liksom förra gången, med det blev ändå helt OK, tycker jag. Det får duga:D:D Det är nog omöjligt att göra det ännu en gång utan att förstöra håret, så ja, that´s the case.


Annars har jag gjort lite allt möjligt utom att plugga, vilket var det enda jag BEHÖVDE göra. Igår var jag på stan och köpte absolut ingenting, förutom mat då, kul kul ...:D  (skall nämnas att vi är lediga både torsdag och fredag denna vecka, nice va?!) Nej men, det var lite kul iaf, för Jessica Andersson var på Oskargallerian där det för övrigt hela dagen var schlageryra, då Örnsköldsvik ska stå som värd för Melodifestivalen deltävling 1! (Pappa var ljudtekniker så kunde ju vara ganska nära the happening i gallerian, haha:D) Helt otroligt:D Jag är rakt stolt äver kära Ö-vik <3 I alla fall så hade jag inte fått tag på någon biljett, hur mycket jag än ville gå, trodde att det skulle bli till att sitta hemma i TV-soffan och titta på Melodifestivalen i min egen hemstad, men då skedde miraklet! I morse, eller OK, klockan var ju faktiskt 12, men iaf, så väcktes jag av att telefonen ringde, och det var en kille som jag lite halvt känner eller vad man ska säga, som däremot är en nära vän med min bästa kompis Ewelina. Han jobbar på en tidning i staden, och de hade fått gratisbiljetter till själva Melodifestivaldagen, real liksom, inte genrepet eller något. Och då var han så underbart snäll att han gav bort en till mig och en till Ewelina! Vi ska sitta långt fram, på parkettplats! We call you TB: Tack TB för biljetterna, you´re the best! Så imorgon blir det Melodifestival. Nice nice!


Nej, nu ska jag ta och fixa fredagsmys uppe i vardagsrummet med lillebror.

Ha, det nice!


Nu är det fredagsmys... Nu är det slut på veckan, det är dags för fredagsmys!


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 20 mars 2015 03:19

                  Äntligen har jag gått Ben Lomond! Har länge varit på min Att Göra I Queenstown-lista, men eftersom det är en hel dags tur dit och tillbaka har jag aldrig kunnat göra det för jag antingen jobbat tider som hindrat det eller...

Av Ida - 14 mars 2015 03:27


  Hittade en länk om Queenstown. Tyckte den beskrev denna stad på ett ganska bra sätt. Hoppas länken funkar --> http://www.stayatbase.com/blog/18-reasons-why-queenstown-is-the-best-place-on-earth     ...

Av Ida - 11 mars 2015 10:29

Har precis ätit kiwi. Är inte kannibal, jag lovar. Innan, i Sverige, var kiwi för mig naturligtvis en frukt. Nu känns det först och främst som en "local"/lokalbo, en person från Nya Zeeland. De kallas ju "Kiwis". Och om nåt är "kiwi", så är det nya z...

Av Ida - 9 mars 2015 10:52

Nåt man tydligt lägger märke till är att jobblivet inte är samma här som i Sverige. I Sverige har man som "undersåte" mer att säga till om, vi kan lättare säga emot eller rent av kaxa mot vår chef utan att lida minsta av det. Känner att det är både b...

Av Ida - 9 mars 2015 10:43

En väldigt intressant insider-information jag kan dela med mig av från jobbet på restaurangen är att när chefskockarna eller chefen och nån utomstående viktig person (ex. en leverantör) på restaurangen där jag jobbar (Pier 19) behöver prata allvar me...

www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards