idaifvrig

Alla inlägg under april 2011

Av Ida - 2 april 2011 11:45

Jag glömde nämna att vi i tisdags var på teater! För andra gången :) Det var på samma ställe i Málaga :)


Förra teatern fattade jag inte rent språkligt, kunde för lite spanska då, och så satt vi så långt bak, så jag misstänker att det kan ha varit en bidragande faktor till att vi inte kunde förstå så bra, om vi nu inte hörde orden så bra liksom ...


Men! Denna gången förstod jag hela teatern, språkligt och på alla sätt och vis! (Så satt vi längst fram också^^) Det var riktigt kul att se på teater! Det borde man göra oftare :) Och det var en bra teater! Och grymma skådespelare :) Riktigt stolt över mig själv att jag fattade! Och! Det kanske visar att man lärt sig lite spanska ändå? YEEEEEAH!! Åh, vad glad jag blev :) (Teatern hette så som rubriken lyder :))


Inga bilder fick tas inomhus, men innan tog jag bilder (utomhus i det fina, soliga vädret^^) :)


   

Ha det kung! :)






Man fi

Av Ida - 1 april 2011 23:31

  

Under kaktillverkningen :) 

          Vi gav bort en kaka till en behövande, som satt på en kyrktrappa i Fuengirolas inre kvarter, hade slagit in den fint med paketsnöre och skrivit en fin lapp, som ni ser :) Kändes bra, denne man blev förhoppningsvis glad, såg när han vecklade upp lappen och läste. Dagens goda gärning! Och vad man mår bra av sådana goda gärningar! =) (Oj, glömde utropstecknet i slutet ser jag nu! Haha, ojdå, jaja, han förstod nog vårt välönskande meddelande ändå :D)


      


Ha det superbra! :D

Av Ida - 1 april 2011 12:00

Igår var vi och besökte ett spanskt typ gymnasium, ett spanskt Bachillerato. Hade velat gå på värsta lektionerna och se hur det hade varit, se om man fattade något och så :) Och sedan käkat i en spansk skolmatsal (om de nu käkade lunchen på skolan, är lite olika med det där mellan olika skolor tror jag, om jag fattat det rätt ...), ja, gå en normal spansk skoldag eller nåt! Hade varit super :) Men istället hade de nån poet från Malaga, som visserligen tydligen var rätt känd (inte för oss svenskar såklart), men som pratade superotydligt, så man inte fattade vad han sa (och tur det; fick höra sedan av Viktoria som tydligen fattat lite grand iaf av vad han sa: tydligen hade han dragit nå himla djurporrskämt, aha, kul, kul. Tur att jag inte fattade! säger jag) och spanjorerna fattade ju allt såklart och hade väldigt kul. Något han sa kanske var underhållande, men dikter är inte riktigt min grej. Säkert betydande grejer, men ja. Vet inte. Inte my cup of tea liksom.


Jaja. Var väl intressant att komma dit iaf antar jag :) Fuengirola TV var där och filmade, jag blev filmad en gång, kanske hamnar jag i TV-rutan? ;)


    

Camilo de Ryo, eller nåt liknande, hette han, poeten.



Av Ida - 1 april 2011 01:30

När man kan gå ner till stranden och se solen spegla sig i det stilla, underbara Medelhavet, breda ut handduken på den vackra stranden och bara lägga sig ner och sola och relaxa ett par timmar - på en håltimme (på två timmar), då har man det bra. Riktigt superbra faktiskt. Och man kan inte göra annat än att älska Spanien.


           









Av Ida - 1 april 2011 00:44

Har ni hört den sången? Jag har omsatt den sången i praktik i eftermiddag/ikväll --> jag har färgat håret rött! Ja, RÖTT! (Eller ja, tonat det egentligen, tur det - ingen mer färgning, toning är ju så sjukt mycket smartare! Grattis Ida att du äntligen har kommit på det!) Kan ni tänka er!? Och jag blev supernöjd! Det blev sådan där Lindsay Lohan- och Ginny-röd! Sådär naturligt fint röd! :D Jag tycker det blev jättefint i alla fall :)


Å, vad glad jag blev åt håret! Tack till Anna som gjorde en strålande insats som hårfärgare :)


    Här ser det lite halvrött ut, men det är rött, jag lovar! :)



www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards