idaifvrig

Alla inlägg under april 2011

Av Ida - 19 april 2011 00:35

Alltså! Idag hade jag världens moment! Vi var i en klädaffär i Málaga och så tar en låt i högtalarna slut och så börjar nästa; jag reagerar ju direkt och ba: Oj, vad likt det där var Noise.. Och visst var det det! Så hördes introt till Noise av ingen mindre än världens bästa Tokio Hotel!! :D Åh, vad jag blev lycklig! När senast spelades en Tokio Hotel-låt i en butik (då jag har hört det?) - never! Någon gång för flera år sedan hörde jag Monsoon på radion på Subway, men där i butiken...! Wow! Och Noise också!! Världens bästa låt och från deras nya låtar liksom! :D


Låten bröt av de annars så odifferentierade låtarna, lyste upp min redan så upplysta dag och gjorde mig alldeles lycklig :D


Otroligt hur mycket man kan älska ett band - och en låt <3<3


  Make some Noise! Here on earth! :D



Av Ida - 18 april 2011 02:07

Har haft en underbart trevlig dag och kväll och natt med norrlänningarna (som Hanna, Elin och Moa får ha som samlingsnamn) :) Vi har  bland annat stekt i solen, käkat på restaurant och pratat, haft allmänt trevligt :)


Imorgon bär det av mot Málaga :)


See ya! :D



Av Ida - 17 april 2011 15:20

Hejsan.


Har försökt blogga, men innan jag hinner skriva klart, laggar datorn och liksom stänger av sig själv. Shopp! Avstängd. Orkar inte starta upp hela grejen igen (som för övrigt också tar jättelänge), bara för att sedan se den stängas av igen.


Hmm, än har den inte stängts av. Hoppas jag hinner skriva klart detta inlägg ... Jaja. Har det superbra med Hanna and the gang från Norrbotten, Igår var vi på stranden (brände mig naturligtvis igen ...) och så träffade vi Anna och gänget från Örebro, spelade Volleyboll, maffia och golf och lekte även Kurragömma med Dunk med dem :) Haha, vi hade det riktigt skoj :D Havsvågorna igår var för övrift überstora typ. Haha :D För allmän info :)


Nu ska jag sluta innan datorn stängs av och detta försvinner.


See ya! (Förhoppningsvis (*datorn ...*))

Av Ida - 15 april 2011 00:13

Så var norrlänningarna här! Yep, var och mötte upp dem på flygplatsen runt 22.00 - planet var lite försenat, men det gjorde ju ingenting, helskinnade och glada var de i alla fall :D


Så otroligt roligt att höra riktig norrländska igen! Jag är ju en Stockholmare i jämförelse med dem - gött att höra Råne-målet^^


 "Jåå, hur guuör man deet hääar då?" Ett tamt försök till att skriva hur det låter. Omöjligt, men ett försök i alla fall. Ååh! Älskar dialekten! :D Jag ska njuta till 1000 av den medan de är här^^ Haha :D


Guidade dem iaf till Hostal Marbella där de ska bo under deras vistelse här. Sedan tog jag mig en kvälls-/nattpromenad hem och nu sitter jag här framför datorn och degar. Ska gå och lägga mig....snart. Är faktiskt trött, fast jag sovit middag flera timmar idag, haha :D Sant! Sådant händer inte ofta, men idag gjorde jag faktiskt det :D


Godnatt allihop! :D

Av Ida - 14 april 2011 11:49

Hjälp. Haha. Jag är hemma nu. Färdig med nationella i svenska! Shoot. Grejen är bara det att jag använde 2 timmar av 5 för att skriva det. Får ju en direkt att tänka: Glömde jag nåt? Hur kunde det gå så fort? Men jag checkade det antal gånger efteråt, stavning och innehåll, kollade noga så det stämde överens med uppgiften och allt sådant. Så jag var helt nöjd.


Så när jag är på väg hem, säger en lärare ba: "Är du säker på att du är färdig med provet?" Hon hade inte sett provet eller så, hon syftade bara på att det liksom gått så fort. Precis en sådan sak man INTE ska säga till en elev direkt efter att hon lämnat in sitt nationella prov (och dessutom kände sig helt nöjd över).


Nu går jag och funderar på om jag möjligtvis kan ha missat något. Än har jag inte kommit på något. Så..ja. Jag är nöjd. Riktigt nöjd faktiskt. Det kändes bra. Det är bortgjort och det kändes asbra, trots endast 2 timmars skrivning. Så det så. :D

Av Ida - 13 april 2011 18:00

Otroligt coola foton - och på världens snyggaste motiv också!^^


Och även för er som inte gillar motiven, så njut av den professionella fotograferingen! :D


http://petrklapper.com/Events/100315-TOKIO-HOTEL/



Av Ida - 13 april 2011 16:57

Tjenarehejsanhej!


Sitter här och har precis käkat upp min sista chokladbit - onyttig till tusen, men jag tycker att sjuklingen (jag alltså, för er som inte hängt med) kan få unna sig något i snörveltiden.


Har faktiskt gått till Stradivarius (en klädbutik) idag för att eventuellt byta ett par shorts. De hade en storlek större, vilket inte Malaga hade, och jag ville bara testa om de satt bättre än vad de mindre (de som jag köpte i Málaga) gjorde; men det gjorde de icke, var för stora och när jag provade de mindre, som jag köpte i Málaga, så satt de mycket bättre och inte alls lika tight som de gjorde när jag köpte dem den där dagen i Málaga .. Yeah! Har jag blivit smalare?!? :D


Imorgon är det både nationella i svenska och så kommer Hanna med company hit! Det första inte riktigt lika roligt som det andra dock ... Längtar tills Hanna kommer hit! :D Men hoppas jag kan krya på mig lite innan dess ...


See ya!


Av Ida - 12 april 2011 20:06

Datorskit. Den bara lägger av HELA TIDEN! Sjukt jobbigt! Har gett upp helt försöket att ladda upp videor på Youtube nu.


Har pratat med lillasyster. Härligt att prata en stund. Hoppas hon ringer tillbaka snart, hon sa att hon skulle göra det ...^^


Vad mer finns det att säga. Jag är fortfarande sjuk. Eller nåt i den stilen. Måste bli frisk! Missade bad idag - jag diggar ju att bada så det var ju skitigt. Jaja.


Hoppas att saker löser sig i alla fall.

www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards