idaifvrig

Alla inlägg den 4 april 2011

Av Ida - 4 april 2011 22:34

Jag såg en lapp på skolan idag. Den annonserade ut information om en svenskakurs (för folk som ville lära sig svenska från grunden, skulle jag gissa) som skulle gå under sommarlovet. Priset?18.000 svenska stålar. Jajemän. Visst att svenska är ett snyggt, coolt, superbt språk, men 18 mille ... Kursen sträckte sig i och för sig under en rätt lång tid också, så det var säkert ett lämpligt pris.


Det som jag däremot fastnade för, var att de som skrivit lappen hade skrivit så här:


"Frukt och vatten paus."

 

Inte skulle jag för i hela friden vilja punga ut 18.000 för att lära mig särskriva svenska på en svenskakurs med svenskalärare? Skämmigt! Man undrar ju hur bra kursen är då liksom ... Och vilka svenskalärare som leder ...


Dags för många svenskatalare att lära sig att inte särskriva tycker jag. Och ni som skrev lappen kan ju få veta att det stavas: Frukt- och vattenpaus. Så ni vet det tills nästa gång ni tänker starta en svenskakurs.


Tack för mig.

Av Ida - 4 april 2011 11:13

Hjälp! Mina ögonlock höll på att falla igen totalt! Usch! Men jag hängde faktiskt med ändå, fattade vad han sa iaf :) Men usch, måste se till att sova mer.

Av Ida - 4 april 2011 02:54

...kan inte min datorn läsa av CD-skivor? Kan den inte ha ett litet undantag för i alla fall Tokio Hotel-skivan?? *please, snälla dator ...*


...funkar inte saker, när man vill att de ska funka??


...varför lägger jag mig alltid så/(för) sent?? Jag orkar inte gå och lägga mig, men jag kommer ju vara döööööd imorgonbitti! Usch!


Borde kanske ta och borsta tänderna iaf. Godnatt!


www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards