idaifvrig

Alla inlägg under april 2011

Av Ida - 23 april 2011 19:00

Haha, då ska ni få det också! :D Bilder på Sevilla, skolan, på Hanna, Elin, Moa (och mig då), på processionsgrejerna vi såg; det där som kändes lite "privat" fast det antagligen inte var det (det som jag skrev om tidigare), på stranden, fullmånen som syntes mellan husen, nere vid vattnet (blev inte så bra med mobilkameran, men det var asfint!), Granada, sandskulpturer (ja, det är gjort av sand! Men jag undrar om det är något fastsättande ämne med i tillverkningen, hur får sandskulptörerna det att hålla liksom? Genom dagar med sol och regn...) ... Jaja, ni får se! :D


  

  

                                


Av Ida - 23 april 2011 15:41

Haha, jag och Anna var och köpte SVENSKT godis idag och nyss har vi gått på godisjakt genom huset^^ Vi gömde varandras godis och så var det bara att börja leta :D Man måste ju hålla på traditionerna - hemma i Sverige eller inte. :P Åt lunch innan, så är så mätt att jag inte orkar särskilt mycket godis - det är ju i och för sig bra, men ändå ...


Till lunch fick vi värsta spanska maten - paella och nå ost- och skinkfyllda grejer --> det var supergott! Det var kycklingpaella istället för fiskpaella; mer lyckat än förra gången då vi fick fiskpaella kan man ju klart påstå.


  

 



Kort tagna med mobilen - blir bara liiiiiite sämre än med kameran ... Men det får duga :)


 

Av Ida - 22 april 2011 21:08

 

Av Ida - 22 april 2011 19:31

Yep. Och är riktigt pepp på det också! Wow. Otroligt. Har nördat in engelskaglosor, som nu var mycket lättare än första gången jag pluggade in dem. Kanske inte så jättekonstigt, men grymt mycket härligare iaf!


OK, nu då? Engelska, fysik eller kemi? Fysik tror jag. Ja. Fysik får det bli.


See ya!


 

Av Ida - 22 april 2011 02:00

Tja!


Nu är Nattugglan i skrivartagen igen :)


Sade vid ca halv ett hejdå till Hanna, Elin och Moa. Tråkigt att de åker hem imorgon. Har varit superkul att de varit här :D Btw så fick vi också se (och känna på!) de där stora påskprocessionsgrejerna ikväll! Vi såg att en port stod öppen och där stod de! Man fick tydligen gå in, så det gjorde vi - de höll på att fixa och dona lite grand med dem, coolt att se det också, kändes lite "privat", om ni fattar vad jag menar. Var kul att se dem iaf, så då gjorde vårt lilla dilemma idag inte så mycket. :)


Käkade på restaurant idag och efteråt blev det glass. Åh, så supergott! Speciellt glassen! Spanien har verkligen supergod glass! Det där stället hade supergoda smaker och de var astrevliga, så dit tänker jag då gå fler gånger :D


Orkar ni med ett lång inlägg? Kände liksom för att skriva av mig lite.


Idag är det Skärtorsdag. Eller det har varit Skärtorsdag, nu är det ju egentligen Långfredag. Men det känns inte alls som påsk. :( Inga målade ägg, inget påskgodis. Inget som egentligen antyder att det är påsk. Förutom Spaniens speciella påskfirande förstås. Men det är ju en upplevelse också antar jag :) Fick bara en sådan längtan efter riktig svensk påsk. :) Jag får allt ta och knalla bort till Gotterian (svensk godisaffär!) imorgon och köpa mig lite (eller mycket, det är ju ändå påsk ...^^) godis :) Bättra på påskstämningen lite. Sedan ska jag njuta av de sista dagarna av lovet  :) (översättning: Sedan ska jag plugga de sista dagarna av lovet :()


Jaja. Det får väl vara allt då. Hoppas ni har en fin påsk och att ni alla mår bra! :D


Bilder får ni nog imorgon! :D


 




Av Ida - 21 april 2011 16:22

Varit i Málaga nu på morgonen; skulle se nån himla procession. Jag ville jättegärna se den stora, troligtvis mäktiga processionen som de gör här i Spanien på påsk. Så vi steg upp vid nio, åkte in till Málaga vid tio, 50 minuter med tåg (tog längre än vanligt denna gång), väntade ca 1 och en halv timme --> bara för att få se några militärer trummande komma gåendes förbi och göra konster med sina vapen, tog typ 3 minuter eller nåt. Värt liksom. Supervärt.


Det var väl en upplevelse antar jag på nåt sätt, men det kändes lite drygt att ha dragit ända till Málaga för den där ynka, lilla processionen. Orkar inte dra på nästa som är i Málaga runt 18.00 Då får det vara.


Nu ska jag bege mig till Hotel Hostal Marbella och möta upp Hanna, Moa och Elin. See ya!


 



Av Ida - 19 april 2011 22:11

Haha, lyckobubbel bara. Inget allvarligt, tvärtom; hur härligt som helst! Kände mig seg och bara helt trött, MEN! Så ringde LisaMinelli och piggade upp allt, gjorde mig asglad! Tack Lisa :D

 

Trodde jag skulle vara helt glömd hemma i Örnsköldsvik, men Lisa övertygade mig om att det inte var så :) Projektarbetet verkar typ löst också --> man kan åka till Sydamerika! Måste bara hitta på en naturvetenskaplig anledning att ha som projektarbete där ... Men det fixar vi! :D

 

Nu saknar jag alla hemma i Ö-vik och hemma. Bara Sverige, Ö-vik och allt. Jag har det superbra här, men sakna sitt absoluta, riktiga, första hem måste man väl få göra? :) See ya! :D


        


Sorry till alla som inte kom med här på mina bilder, ni är inte glömda! :D Hittade ingen bild och så! :)


See ya!


  

  

Av Ida - 19 april 2011 18:38

Är grymt bra, så den lyssnar jag på nu. Är seg i hela kroppen, skulle bara vilja krypa under ett stort täcke och se på film, helst den tredje Twilight-filmen, den känner jag verkligen för att se just nu. Men utbudet av film är inte så stort i Idas "dessa-filmer-har-jag-här-i-Spanien"-samling, så jaa..jag får se vad jag gör åt mina Twilight-cravings.


Borde plugga något så grymt också, men orkar verkligen inte; jag har ju påsklov ju! Då borde man ju få vara ledig!


Nepp, ska ringa Hanna nu och se vad de tänkt hitta på ikväll! :D See ya!



www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards