idaifvrig

Direktlänk till inlägg 16 april 2010

Jag ser det snöar, ser det snöar, det var ju roligt hurra...

Av Ida - 16 april 2010 16:34

...eller inte! Nej, nej, nej, stopp, stopp, stopp! Nu får det inte snöa något mer! Nu ska det bli vår och sommar! Det är ju för sjutton 16 april och inte januari! ÄNDÅ ska det till att snöa! Har vi slagit rekord snart för hur långt in på våren det kan snöa?


Dessutom haglade det också idag, vilket sker kanske 2 gånger maximalt per år. Haha, 1 av 2 upplevd. (Men hagel är ganska fräckt, tycker ni inte? ;P)


Nej, nu ska jag äta.


Ciao!



 
 
Ewelina

Ewelina

16 april 2010 17:00

KAn trösta dig med att det har snöat i mitten av maj ett år... Hörde det av en kompis pappa för några år sedan :)

http://www.ewelinas.bloggagratis.se

 
Lisa

Lisa

16 april 2010 17:32

Vi ska vara glada att det inte är som i vissa länder där haglen är stora som grape frukter xD

http://lisapersson.bubbleroom.se

 
Lisa

Lisa

17 april 2010 08:25

Jag är fortfarande lite snuvig och så har jag ont i halsen annars mår jag bättre :)

http://lisapersson.bubbleroom.se

 
Isabella Schölling

Isabella Schölling

19 april 2010 23:00

OJ herregud, snö nu !! tur att man inte bor där du bor, för jag hatar snö och nu ska det fan i mig bli vår :D kram mamma bella

http://www.mammaisabella.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 20 mars 2015 03:19

                  Äntligen har jag gått Ben Lomond! Har länge varit på min Att Göra I Queenstown-lista, men eftersom det är en hel dags tur dit och tillbaka har jag aldrig kunnat göra det för jag antingen jobbat tider som hindrat det eller...

Av Ida - 14 mars 2015 03:27


  Hittade en länk om Queenstown. Tyckte den beskrev denna stad på ett ganska bra sätt. Hoppas länken funkar --> http://www.stayatbase.com/blog/18-reasons-why-queenstown-is-the-best-place-on-earth     ...

Av Ida - 11 mars 2015 10:29

Har precis ätit kiwi. Är inte kannibal, jag lovar. Innan, i Sverige, var kiwi för mig naturligtvis en frukt. Nu känns det först och främst som en "local"/lokalbo, en person från Nya Zeeland. De kallas ju "Kiwis". Och om nåt är "kiwi", så är det nya z...

Av Ida - 9 mars 2015 10:52

Nåt man tydligt lägger märke till är att jobblivet inte är samma här som i Sverige. I Sverige har man som "undersåte" mer att säga till om, vi kan lättare säga emot eller rent av kaxa mot vår chef utan att lida minsta av det. Känner att det är både b...

Av Ida - 9 mars 2015 10:43

En väldigt intressant insider-information jag kan dela med mig av från jobbet på restaurangen är att när chefskockarna eller chefen och nån utomstående viktig person (ex. en leverantör) på restaurangen där jag jobbar (Pier 19) behöver prata allvar me...

www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards