idaifvrig

Alla inlägg den 26 april 2010

Av Ida - 26 april 2010 22:48

Fick en fråga om jag hade cykellås och visste inte var jag skulle besvara den någonstans, så då gör jag det här;


Såklart att jag har cykellås! Har varit med om ett antal stölder och inbrott, varav ett av dem resulterade i att mina syskons cyklar blev stulna (eftersom de inte hade lås då. Min blev inte stulen, för jag hade lås minsann! :D).


Det finns många idioter här i världen. Vissa av dem har cykeltjuv som förnamn. =(


Ciao!

Av Ida - 26 april 2010 16:10

Hejsan. Nu har jag suttit och pluggat tyska, för kul mest :D I know, I know, men jag tycker faktiskt att tyska är så pass kul att det kan man plugga utan att ha det som läxa. Men sedan väntar något brutalare, hemskare, icke undanflyktbart: MATTE! :( Usch nej. Men ja, jag får överleva.


Ska nu ta mitt pick och pack och cykla mina dryga fem kilometer hem, haha, nej nu fick jag det att låta mkt jobbigare än det faktiskt är (har ni tänkt på hur mkt skit jag snackar emellan mina huvudbudskap? Jag skulle kort och gott kunna säga att hejdå, nu drar jag hem, typ ... :D).


Liten story om cykeln: I morse skulle jag ta mopeden, och begav mig av hemifrån sisådär kvart, tio i tio. Tyckte det kändes konstigt när jag körde, och kollade flera gånger, men till slut stannade jag helt och såg då att bakre däcket var löst från själva (kan inte delarna på mopeden :S) metallgrejen det sitter på. Så då körde jag hem igen (jag vet, jag körde, jag styrde den inte, jag tyckte att nu har jag ju liks kört hit, då kan jag ju köra hem också ;D) och bytte till cykel. Klockan var då ca två minuter i tio. Hade inga pengar på mobilen och inga gratis-sms (fick ett sms i morse om att mina gratis-sms tagit slut, är det typiskt eller? Just när man behöver dem? Det är ju nästan så att någon vill vara dum mot mig ;P) så jag kunde inte meddela någon att jag skulle bli sen heller. Så det var bara att cykla på. Jag tror aldrig att jag cyklat till stan på så kort tid förut! Haha :D Det gick bra ändå, hade tyskagenomgång och bestämde avtentningsdatum för steg 2. Yes, nu är det högsta växeln mot (bl.a) det!


Nej, nu ska jag på riktigt ta och cykla hem.


Ciao!

Av Ida - 26 april 2010 13:04

Kom bara att tänka på hur BRA (BÄST, BÄST, BÄST!) Tokio Hotel är! =D


Så jag tyckte liksom att världen skulle veta det också ;P


Och GUD vad jag saknar konserten! Och nu är turnén (Welcome to Humanoid City tour 2010) över (den 14 april var deras turné över) och jag vill se den igen! ;D Åh, se bilderna här under; vilka minnen! =D=D


ÄLSKA TOKIO HOTEL!!! <3<3



      

www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards