idaifvrig

Alla inlägg den 27 april 2010

Av Ida - 27 april 2010 23:11

Hejsan. Nu har jag suttit och räknat ineffektiv matte (;P). Känns ju bra att veta att man typ gjort 2 tal, men ja, det är väl förståelsen som räknas??? :D


Jag har verkligen ingen inspiration kvar nu (kvar och kvar, har den egentligen funnits alls? ;P) och jag måste verkligen gå och lägga mig, annars kommer jag inte att orka upp imorgon.


Dessutom är jag lite diskussionslysten så här klockan 23.15 en tisdagkväll. Anledningen är...ja, rådande omständigheter, och jag saknar någon att diskutera med! Men tyvärr är det inte en enda diskussionslysten själ vaken nu förutom jag, så...diskussionen får vänta helt enkelt ...


Glada nyheter är iaf att jag nu äntligen köpt miniräknaren! Wohoo! Grattis Ida för den bedriften! (Såhär typ 2 månader efter övriga klassen ...;P)


Nej, nu ska jag ladda in en bild från mobilen (på miniräknaren! ;P) och sedan ska jag borsta tänderna och krypa till kojs.


Ciao och godnatt! :D

  

Av Ida - 27 april 2010 19:04

Ja hejsan hoppsan. Nu är det dags. Nu måste jag röra mitt fläsk utanför dörren och BÖRJA TRÄNA! Usch och fy, det här går inte längre. Jag får på tok för lite träning. Nej, nu ska här tränas. KOM IGEN IDA! =D


Ska bara byta om så ska jag ut och jogga.


Vi ses! Kramar!

Av Ida - 27 april 2010 14:44

Hejsan. Nu sitter jag här, mer eller mindre påverkad (haha, lustigt, i detta sammanhang liksom ;P) av informationen om alkohol och andra droger; men alltså! Det är ju konstigt att det inte är alkoholförbud i Sverige (och på andra platser också, men vi koncentrerar oss på vårt kära hemland Sverige) så farligt som alkohol faktiskt är!


Om alkohol hade förts in i dag hade det troligtvis klassats som narkotika. Alkohol ligger på femteplats på listan över de farligaste narkotikapreparaten. (Under bland annat Kokain på andraplats och Heroin på första.) Dessutom finns en hel radda på negativa konsekvenser för kroppen: levern kan skrumpna ihop och hjärnan tar enorm skada.


Dessutom så är det en massa våld orsakat av alkohol. Ofta mörkas det att våldtäkter och att misshandel i kanske de allra flesta fall begås av personer som är alkoholpåverkade. Men man vill liksom inte häva fram det, för alkoholen är alltför kär för oss.


Dessutom kan ofödda barn få hjärnskador om den gravida mamman dricker minsta lilla alkohol. Så ni där ute: se upp med att dricka för mycket alkohol om det finns tanke om att ni kan vara gravida (vet inte hur jag ska formulera mig där, men ni kanske fattar). Stackars barn annars.


En kusin till vår lärare är narkoman och han sa (kusinen) att det bästa han provat var Amfetamin (PROVA INTE! Det måste jag ju bara uppmana er till :D) och det värsta var Heroin och just alkohol.


Heroin kan man ju fatta, det har man ju uppskattat som livsfarligt innan, men att alkohol också är en sådan stark drog ... visst visste man att det inte var bra för kroppen, och att det hade en massa negativa konsekvenser, men att det var så farligt (!) ... Tänk på det, att detta sade en narkoman som testat alla möjliga sorts droger, och så tyckte han att alkohol var en av de två värsta drogerna ...


Nej, jag tycker att man borde avskaffa alkoholen i Sverige. Visst kan man tänka sig att det blir mycket olaglig importering av alkohol från utlandet, men jag tror ändå att alkoholintaget skulle minska kraftigt!


Vad tycker ni? Skulle vara kul att höra andras åsikter om detta. Var fri att kommentera! ;D


Men som sagt: PROVA ALDRIG, ALDRIG, ALDRIG DROGER! Jag måste även säga: avstå också från alkoholen. Den gör er inget gott.


Ciao och god eftermiddag!



  

Visste ni...

...att det i Sverige varit en demokratisk omröstning om att totalförbjuda alkoholen eller ej? Hela 49% röstade för att totalförbjuda alkoholen. Dock vann motsatsen med 51%.

Av Ida - 27 april 2010 10:01

Idag har vi nån sorts temadag om droger. Visste i ärlighetens namn inte om att vi skulle ha det, men det är ju chill med en lite annorlunda dag =D


Efter lunch ska vi tydligen träffa fältarna, de ska väl föreläsa om droger etc. skulle jag förmoda. Nu ska vi få information om alkohol etc.


Ciao!

www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards