idaifvrig

Alla inlägg under mars 2010

Av Ida - 4 mars 2010 08:12

Hallo, hallo, hallo! Idag smäller det! (Varning! Här utfärdas en varning för alla utropstecken som säkerligen kommer att infinna sig i följande text. Detta p.g.a/tack vare den alldeles förtjusande Tokio Hotel-konsert som skall äga rum denna afton)


Japp, ikväll var det alltså Tokio Hotel-konsert! Snart bär det av med bil till Stockholm och ja, väl där är det väl först en en kort stundelse på hotellet och sedan bär det av mot Globen! :D


Ja, det är väl dagens! Ha det guld!


    Idag är det verkligen konsert! Wohoo! :D:D

Av Ida - 3 mars 2010 12:41

Hej! Nu är det inte länge kvar; imorgon smäller det! Klockan 19.30 imorgon är det konsert! Wohoo! Imorgon bär det alltså av till Stockholm, dock vet jag inte vart vi ska bo, för pappa har inte bokat nåt hotell eller nåt liknande. Vi får väl sova i bilen ... Riktigt så tror jag inte att det blir ;P Men ändå. Hmm, bäst att börja tänka över saken nu kanske ...?


Nu sitter jag här och ska öva in det sista av naturkunskapen. Har prov i eftermiddag. Japp, det var det. Nu måste jag fortsätta plugga! Ha det guuuld!


   1 dag kvar!

Av Ida - 2 mars 2010 12:10

Hallojsan! Nu är det bara 2 dagar kvar till Tokio Hotel-konserten! Wohoo! Innan det bär av till Stockholm ska det hinnas med som sagt ett Naturkunskapsprov. Det blir till att plugga på det ikväll, då jag ska göra det imorgon. Annars är det trevliga dagar framför mig: konsert, lov, tremänningarna kommer, göra om rummet och nya glasögon:D:D


Nej, nu har svenskaläraren kommit, nu måste jag gå till svenskan. Får veta mitt nuvarande betyg i svenska idag. Gud, jag vet inte alls vad jag ligger på. Jaja, det får vi se!


Ciao!


P.S Var igår och hämtade ut biljetterna; det gick finfint:D Köpte också en klocka! Assnygg enligt mig ;P D.S


  



Av Ida - 1 mars 2010 11:52

Hejsan. Idag har det hittills inte hänt särskilt mycket. Man kunde gå på en föreläsning på skolan i morse, men jag klarade inte av att offra sovmorgonen ...:D Sov ut istället, klev upp och gjorde makaroner och korv;P


Efter skolan bär det troligtvis av för att hämta ut Tokio Hotel-konsertbiljetterna. Nice! Kunde inte hitta bokningsnumret jag skrivit ner i morse, men som tur är skrev jag upp det på datorn också. Datorn, min klippa och mitt liv ... Ok, nej det var lite överdrivet, men om allting på datorn skulle försvinna skulle jag gå i taket. Hallå bokningsnumret finns ju i datorn! Ok, nog tjatat om det.


Igår ägde das Konsert rum. Det var kul! Jag trodde inte att det skulle komma så mycket folk, men det gjorde det! Vi stod i typ en och en halv timme och bara sjöng, sats efter sats (sats = sång, men man kallar det sats, för det låter lite fel med en sång då det är så...äh, skit samma, det går inte att förklara), och man höll ju allmänt på att dö! Det var varmt och när man sjöng så där ljust så behövde man typ dricka stup i kvarten. Det måste ha sett dumt ut när jag böjde mig ner gång på gång för att insupa ett stycke vatten ur vattenflaskan som stod på golvet nedanför. Men måste man så måste man. :P En annan kul grej var att första gången en av trumslagarna slog på en stor trumma så hoppade typ hela publiken till. Man hörde ba "Hhammm!" (Om ni fattar ljudet ...:D) Lite kul:D Vi i kören visste ju att det skulle komma, så för oss var det ju lugnt:D


En sak jag tänkte på: Gud vad vi svenskar är dåliga på att hälsa på varandra. Idag när jag gick från bussen till skolan, så var det en gata full med folk, men det var alldeles tyst! Inte ett hej! Jag tänkte på det; Kan vi inte försöka heja på folk, muntra upp varandra, göra Sverige mer sammanhållande? Dagens uppgift: Säg hej till folk du möter, oavsett om du känner dem eller inte. Eller säg helt enkelt något annat trevligt. Eller både och. Uppgiften börjar nu!


Japp det var dagens. Ha det bra!


3 dagar kvar ...:D


  



www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards