idaifvrig

Alla inlägg under mars 2010

Av Ida - 26 mars 2010 15:18

Hejsan hoppsan (förhoppningsvis) glada medmänniskor! Idag har det varit en ganska så trevlig dag; naturkunskap, matte, kemi. På kemilektionen förberedde vi kemiexperiment för imorgon då vi ska ha Öppet Hus för intresserade. Jag och Lisa ska göra ett bajs-experiment, haha :D Lät kul va? Ok, nej bajs är det förstås inte (då hade jag aldrig i livet gjort det!), men det är socker och 98% koncentrerad svavelsyra som blandas och då växer blandningen som en svart orm ur glascylindern. Häftigt faktiskt men himla jobbigt att städa efteråt! Se vad vi utsätter oss för, bara för att inspirera er små nionde-klassare! Och dessutom på en lördag! :D Dessutom har vi för Öppet Hus städat främst diskbänken i kemisalen; jag diskade och Lisa, Andreas och Mattias plockade undan alla saker som allt eftersom blev diskade + de grejer som redan var där. I slutändan blev det riktigt bra! Ingen har nog sett den där diskbänken så ren (om de överhuvudtaget har sett den under allt bråte)! Sedan så blev det till att städa uppehållsrummet; dock var det de andra än Lisa och jag (som var kvar längst för att få diskbänken ren) som fixade uppehållsrummet. "Utauktioneringen" av omkringliggande böcker fixade dock vi. Men det var samma här; Åh, vad uppehållsrummet blev snyggt och prydligt!


Ikväll ska jag på 17-årsfest :D Roligt roligt! Har dock ett litet problem: igår ritade jag på handen för att jag hade tråkigt på matten och det får jag lida för nu. Kul att komma på fest med nedklottrade händer! Jag får försöka skrubba bort det när jag duschar helt enkelt ...


Dessutom har jag fått mina körkort nu! Wohoo! Skoterkörkortet kom rakt ner i brevlådan, men det förnyade moppekörkortet fick jag hämta ut på posten. Så det är gjort idag! Så nu behöver man inte tänka på det längre. Nu är det bara att ge sig iväg med skotern eller moppen (fast vem vill ut med moppen i detta piss-det-skulle-ju-bli-vår-men-det-blev-det-tydligen-inte-vädret?).


Nej, nu ska jag hjälpa mamma att städa. Hoppas ni orkar läsa hela denna "novell" till inlägg. Ciao!


Tummen upp för städat uppehållsrum!


 

Visst blev det snyggt! (Tänk er denna bänk fullproppad med grejer och kemikaliesmuts - då kan ni inte annat än hålla med!)  

Av Ida - 25 mars 2010 08:15

Wohoo! Igår var det rekord (iaf hittills, summan stiger ;P) på antal besökare på denna min blogg på en dag! 14 pers! Wohoo:D Lycklig;P Och nu är månadens siffra på över hundra! Wohoo säger vi åt det också! Bra gjort folket!


Nu har jag engelska, ska ha redovisning. Jag ska tala om Slåttdalsskrevan och Balesudden. Hmm, vi får se hur det går :D


Ciao!


    En bild på Bill :D Det har egentligen inget att göra med inlägget, men Tokio Hotel kan man lägga in oavsett inlägg ;P

Av Ida - 24 mars 2010 16:32

Eller jo det är klart. Något gör jag ju. Jag har suttit nu i typ en och en halv timme och skrivit ned alla spanska glosor och deras översättning på ett word-dokument från en hemsida. De glosorna (hemsidan utgår från boken) finns inte i boken dumt nog! Jag vet inte hur många glosor jag skrivit ned, men nu är jag helt snurrig. Ska snart på kör, bör nog gå snart, lite ovärt att komma för sent nu när jag ändå stannat i stan bara för att gå på kören. Nej, nu ska jag ta och plocka ihop mitt pick och pack och bege mig ned till uppehållsrummet.


Förresten: Någon som vet om det finns något trevligt sommarjobb? ;D


Ciao!

Av Ida - 24 mars 2010 11:58

Hejsan! Sitter här och lyssnar på låtarna som jag rekommenderade förut: Attention och In your shadow. De är verkligen asbra! Och när man hör In your shadow då tänker jag på Tokio Hotel-konserten, och GUD vad jag saknar den! Man blir ju sentimental bara man tänker på den :D Gud vad det var bra! ;P


Nu är matteprovet över! Tack och lov för det! Det gick faktiskt över förväntan; jag trodde att det skulle gå totalt åt skogen, men det kändes faktiskt som om det gick riktigt bra :D Riktigt nöjd :D Men vi får se vad betyget blir ...


Sedan blir det till att gå på stan för att köpa en liten fin present till kära Kicki :D Sedan kör; skulle ha 400 spänn med mig för resan...får väl hosta upp det ur börsen på något vis. Dessutom bör jag snart köpa miniräknaren vi ska få köpa för halva priset här i skolan, dvs 700 kr. 700 SPÄNN! Kör+miniräknare=1100 svenska kronor=FÖR MYCKET! Så mycket kan min mattehjärna klara av iaf ;D


Nu är det snart språk! Wohoo!!  :D D: Happy!


Av Ida - 23 mars 2010 21:30

Haha, antingen är jag för trött, eller så har jag räknat för länge (eller både och), men det är precis som om jag känner personerna (eller vet vilka de är iaf) som är på en bild i matteboken. Helt scary! Det är som om jag sett dem in real life! Jag kan till och med säga att; ja, hon heter Johanna och hon Sofie...o.s.v. Jag kan till och med få en bild på hur en tjej, som är skymd bakom de andra, ser ut! Helt crazy! Här får ni en bild på galenskapen:


  

Av Ida - 23 mars 2010 20:23

Men denna gång är det hårdplugg som gäller; matteprov imorgon: GOD! Men det går faktiskt ganska bra ;D Är riktigt stolt :D


Har varvat med lite musik, mest en låt faktiskt. Det gick inte att kopiera från Youtube och den finns inte på Spotify, men jag kan ju ge er "adressen" alltså vad låten heter så kan ni GÅ IN OCH LYSSNA! För den är asbra :D Den är av de här grabbarna nedan (på bilden ;P). Är ni förvånade?? :D


Attention Tokio Hotel

(När ni ändå håller på): In your shadow I can shine Tokio Hotel


  Cool bild va förresten? :D

Av Ida - 23 mars 2010 14:23

Hej! Nu sitter jag och Lisa och räknar (?) matte. Det går JÄTTEbra. Finns 1000 saker som är roligare än att räkna matte. Lite bilder nedan som visar vårt ihälliga matteräknande ...


  =) Hej! =D Tja!   Lisa med...dockan Ulvart ;P

Av Ida - 22 mars 2010 16:29

Hejsan! Idag har det varit friluftsdag, nice nice! Sällan det är så bra i backen; fint väder, asbra i backen, lite folk och härligt folk dessutom! Började dagen i backen med att lära Coffe och Lisa att åka snowboard. Jag vet inte hur bra lärare jag var, men de var iaf skitduktiga! Värsta snowboardåkarna efter typ 2-3 åk :D


Fick även nån liten kommentar här och där om att; du har ju rosa öron! Haha, ja faktiskt :D Mina örhängen färgade av sig och nu är jag knallrosa om öronsnibbarna :D


Btw; fick veta nu vad det kostade per månad att bo i familjen i Spanien: jag säger bara: LÄSTE JAG FEL??!! Ohyggligt! Om jag fattade det rätt! Jag kommer ju aldrig att få åka ... Det är väl bara att cancel it all. Äh, jag får ta ett snack med morsan och farsan sedan :S


Jaja, här nedan är lite bilder från backen :D


   I backen. Från vänster: Ewelina, Annikki, Johanna och Lisa.

 

   I bussen på väg till Bjästabacken: Lisa och Rodriguez inför the camera ;D

www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards