idaifvrig

Alla inlägg den 7 mars 2010

Av Ida - 7 mars 2010 12:50

HEJ HELA VÄRLDEN!!!! Alltså Gud vad bra Tokio Hotel-konserten var!!! Det går inte att beskriva med ord! Jag överdriver inte, så bra var det! Det hände saker hela tiden, och scendesignen var otroligt bra, helgrym! Och så ägde (ÄGDE!!!) Tokio Hotel förstås! Gud vad häftigt det var! Awsome! Ok, ni kanske tycker att jag överreagerar lite, med utropstecken med mera, men det är faktiskt nästan tvärtom! Jag skriver så många utropstecken som möjligt, ändå räcker det inte alls till att beskriva konserten! Gud vad bra det var!!! Jag var helt upprymd efteråt!


Översikt över konserten:


Intro: Awsome! Först ba-bam, ba-bam (fattar ni?), den svarta backdropen dföll ner cóch drogs ner i golvet och sedan lystes en stor (säkert 10 meter i diameter) metallboll upp både invändigt och utvändigt och så spelades introt (Ah Gud vad coolt det var!!) och så öppnades bollen långsamt och så kom först Tom och Georg ut på sidorna och fortsatte spela introt och så öppnades bollen helt genom att ena delen åkte upp i taket och de nedre delarna fälldes ut och där satt Gustav och spelade trummor, högt upp, och Bill kom ut och sjöng och så var allting igång!


Mitten: Under konsertens gång så gick de ut lite snabbt och kom en gång upp på scen igen genom golvet på en motorcykel en gång (ascoolt!) och sedan en annan gång med piano och allt, på ett annat ställe på scenen. Ni skulle varit där!! Och någon gång i början/mitten av konserten fälldes landgångar ned mot trumsetet uppe där det var och Bill, Tom och Georg kunde gå upp till Gustav och rocka loss och så mitt i konserten så hissades Gustav och hela trumsetet ner till de andra och GUD VAD ALLTING VAR BRA! En sång körde de också på tyska (YES!) och ah, det går inte att beskriva hur bra det var!


Slut: Först två extranummer, sedan ut. Sedan in igen och körde ett sista extranummer, sedan backade de in i metallbollen igen och så slöts den sakta igen, med ljus sådär som i början. Sedan bara drog de ett sista ackord och samtidigt så släcktes allt ljus på scenen och bollen var i princip helt sluten. Asgrymt!! Det var så cool, och så genialt! Cirkeln var liksom sluten i och med att de gick in i bollen igen och den slöts. Och så bara: The end, i och med sista ackordet + att ljuset släcktes och allt blev liksom, dött. Som en död Humanoid City (Turnén heter Humanoid City.)


Under konserten körde de också bildspel bakom på stora bildskärmar i 3D och det var helcoolt!!


Som sagt: Det går inte att beskriva hur bra det var! Sedan bar det av mot tunnelbanan tillbaka till hotellet, där vi sov på Radisson SAS Royal Viking i Vasastan, vid Centralstation. Morgonen därpå väntade en helt underbar hotellfrukost. Helt underbart!:D


Dessa två dagar i Stockholm var helt amazing underbara! Avverkade ca 120-125 mil på två dagar, så visst blev det mycket åka bil, men det gjorde inte ett dugg då allt hade varit så otroligt bra!! Ok jag avreagerar mig lite här: MEN GUD VAD DET VAR BRA!!! Nu har jag faktiskt sett Tokio Hotel LIVE!


För mer detaljer kontakta Ida (mig:D:D) på önskat vis ... Haha, ok, nu fattar:D


Ok, ska försöka ladda upp bilder, video med mera, men tills vidare får ni se ett klipp från Youtube: Introt. Det kanske är mycket skrik,  och ni kanske inte alls gillar Tokio Hotel, men ni kan ju tänka er min situation ;P ("Ahh! Tokio Hotel!" alltså:D)


 


Alltså jag är helt såld! Älska Tokio Hotel!






Sedan för att fortsätta på lyckliga dagarna: Tremänningarna kom och det var ju också helt awesome! Vi umgicks så mycket så möjligt, gick på stan, såg på Notting Hill igårkväll, innan de var tvungen att åka hem idag eftersom de har skola imorgon (de hade sportlov vecka 9). Ella stannade dock för att hon ska med min lillasyster Emma på konfaläger.

Sedan har jag fått mina nya glasögon! Assnygga enligt mig ;P Men ni på Mikael Elias får väl se efter lovet, vad ni tycker. ;D

Ha det guld ni också, för det har jag!!!


www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards