idaifvrig

Alla inlägg den 21 maj 2010

Av Ida - 21 maj 2010 19:17

Nej, det är inte mina barndomsminnen vi snackar om, utan farmor och farfars. Det är jätteintressant att höra om hur det var på deras tid, förut när de var små. Tydligen var Oscar Andersson, min gammelmorfar, en riksdagsman som jobbade i Stockholm och kallades Andersson i Långviksmon, eller bara rätt och slätt Långviksmon. (Sök på google, wikipedia: Oscar Andersson. Han finns med!) Sedan att min gammelfarfar Esra Lundberg var murare och fabrikör, och dessutom har jag fått veta mer om kära farmor och farfar, hur de var som unga. Mycket roligt att höra!   


Annars har det varit en bra dag. Känns skönt att det är helg.


Nej, nu ska jag umgåsas mer med farmor och farfar!  Ciao!  

Av Ida - 21 maj 2010 11:49

Japp, då var sista nationella för denna termin bortgjort. Det var den sista delen av matte A, och det gick inte så jättebra. Usch nej, nu är nog MVG:t kört, men jaja, jag är nöjd med VG också :D (Om jag nu ens får det ....? :S)


Jaja, annars fyller världens sötaste och bäste lillebror år idag. Nio år! Kan ni förstå? Nyss var han ju en liten bäbis ;P Love you Johan! <3<3<3



Bilden på Johan är från förra året, men den var så härlig, så jag var tvungen att lägga in just denna bild :D  

www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards