idaifvrig

Alla inlägg den 4 maj 2010

Av Ida - 4 maj 2010 23:29

. säger:

HOla

Ida säger:

hola

. säger:

¿Que tal estas?

Ida säger:

muy bien gracias y tú?

. säger:

muy bien

Ida säger:

qué haces ahora?

. säger:

jugar en jippii al billar

y tu?

Ida säger:

estoy escuchando la música

. säger:

¿Qué música?

Ida säger:

Tokio Hotel

sabes qué banda es?

. säger:

si

son unos freaks

Jajajaja

Ida säger:

NO!

. säger:

SI!

Jjajajaja

Ida säger:

Se quiero /los quiero (?)

. säger:

A mi me gustan, pero son freaks

Ida säger:

qué banda escuchas?

. säger:

Ska-p

Ida säger:

perdon, pero mi español no está bien ;P

haha, espero que me entiendes ;P

. säger:

Si entiendo muy bien

Ida säger:

gracias

. säger:

Denada

Ida säger:

qué tiempo hace en España?

. säger:

Muy bueno.

20º

y en Sweden?

Ida säger:

ahora hace +2,7 grados, pero hoy ha sido quizás + 10 grados

. säger:

que bien

nosotros fuimos en esta epoca

Ida säger:

. säger:

me encanto

Ida säger:

qué bien

ahora tengo que desconectar

. säger:

Adios guapa

Ida säger:

que tengas una buena tarde/noche

adiós

. säger:

adios Ida

*************************

Haha, är ganska stolt över min konversation med spanjoren. Träffade honom i och med utbytet med Spanien förra året. Pratade inte med honom så mycket då, men nu har vi chattat någon gång så här på msn. Kul att höra av någon av dem igen! :D


Men nu ska jag gå och lägga mig!


Godnatt :D

Av Ida - 4 maj 2010 22:03

Haha, jaa, fattar ni vad jag är avundsjuk på Kenza! Sitter och läser hennes blogg och fatta; hon har träffat Tokio Hotel! Pratat med dem, fått en massa grejer av dem signerade, tagit foton med dem, fått se dem LIVE typ hundra gånger, tagit i hand med dem och mycket, mycket mer! Åh, som det Tokio Hotel-fan jag är, är jag grymt avundsjuk! Haha :D I´m a fan of you too Kenza, som liksom har jobbat upp dig så awesome bra! ;D


Kram!


  


Av Ida - 4 maj 2010 18:25

Nu var det dags igen. Tänkte dra på mig träningskläderna och bege mig ut på en fin liten joggingtur. Hoppas att det inte är så kallt ute. ;)


Ciao!


OK, det är stökigt i bakgrunden. Men titta inte på det! (Ok, nu kommer ni göra det bara för att jag sa att ni inte skulle göra det ...:P) Nej, nu SKA jag ut och träna! :D

  

Av Ida - 4 maj 2010 15:20

Hej sitter nu här och gissa vad!? Jag HAR faktiskt tagit tag i kemin! :D Nu börjar det likna nåt! Är helt stolt över mig själv ;D


Snart ska jag väl puttra hem på min moppe, som för övrigt kanske behöver tankas snart ...? Äh, lampan lyser inte än, dock gjorde den det förut ... Hipp som happ kanske den stannar (fast det gör den ju nu också i och för sig, men av en annan anledning). Jaja, skitsamma! (Notera skitsamma= qué más da --> på spanska ;P) Ska iaf tanka mina småsyskon med lite energi, ska göra lite mat hade jag tänkt.


Någon som vet vad jag kan laga? :D


Ciao!

Av Ida - 4 maj 2010 11:45

...har vi gjort engelskanationella läs- och hörförståelse. Läs- gick väl hyfsat bra, men hörförståelsen gick rätt åt skogen! Gud vad dåligt det gick. Min hjärna var helt grötig och jag hörde ingenting av mellandelen, eller ok, lite grand, men jag gissade på typ 6 frågor och efteråt när jag frågade andra om vad det skulle ha varit, så inser jag ju att jag har hört det, men min hjärna kopplade inte till att skriva det! Fatta frustrationen! Åh, jag kan bara sitta här nu och häva ur mig beskvikelsernas ord, ahh!


Dessutom var det en näsvis kvinna som klagade på att jag tydligen svängde henne i ansiktet med håret. Ha! Kan ju tyckas skrattretande, men jag var/är assur sedan nationella. Hon kunde väl ha sagt till att hon gick förbi då om hon nu tyckte att det var så hemskt att få en hästsvans blont hår i ansiktet (vet inte varför jag lade till det där med blont, men nu orkar jag inte ta bort det ;P)!


Jag håller på att börja tappa greppet känns det som. Allt skolarbete bara rasar över en som värsta lavinen. Men jaja, får försöka kämpa på :P


Detta är dock en total dumdag.


Hoppas ni har det bra iaf :D

www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards