idaifvrig

Alla inlägg den 9 maj 2010

Av Ida - 9 maj 2010 22:32

Hejsan! Denna helg har innehållit mycket, därför får jag försöka sammanfatta det så kort som möjligt.


Igår var jag på kördag med Botniakören :D Vi ska sjunga på invigningen av Botniabanan (P.S. Kungen ska vara där och inviga :P Skryt, skryt ;P). Jaja, sedan vid kvart över tolv kilade jag över från en byggnad till en annan för att spela upp den teater vi hållit på att skriva och öva inför under året. Det gick finemang och det var faktiskt fullsatt (tror jag, haha, såg ju inte hundraprocentigt eftersom det var så starka lampor på scenen ;D Tack vare friends så fullsattheten möjligt :D Tack alla som kom dit och tittade :D


Efter uppspelet kilade jag över till kören igen, och övade färdigt med dem till fyra. Sedan hem. Där väntade Lisa så modigt, drillandes Johan, som borde vara proffs vid det här laget, efter Lisas hårdträning :P Vi gick in och färgade min utväxt samt slingade det. Det blev 46 slingor allt som allt! Felicia kom senare, och hjälpte till. Tack för hjälpen, det blev asbra, jag är verkligen nöjd :D


På kvällen såg vi Avatar och efter det fikade vi (efter att ha sköljt ut mitt nyfärgade hår :D Haha, slingorna satt typ i i fyra och en halv timme eller nåt :P) Efter filmen fikade vi och pratade och sedan var det godnatt vid ca halv tre.


Vaknade klockan halv tolv, då gick vi ner och åt frukost. Sedan fixade vi ännu mer med våra hår, haha, jag och Felicia fick tuperade hår och Lisa fick en tuppkam ;P Haha, nice nice :D


Sedan bakade vi kladdkaka, mums :D


Felicia åkte hem vid klockan tre och Lisa kanske kvart i fyra.


Jag och småsyskonen begav oss strax efter det av mot stan på cykel för att jag och Emma, tillsammans med en kompis åt oss, skulle vara servitöret på mammas körs release-party (för körens nya skiva). Dock skulle vi inte göra något förrens vis slutet av deras konsert (ca sju, halv åtta), så jag fattar inte varför de ville ha oss där så tidigt som halv fem ... Jaja, vi gick och åt på Subway och det var ju trevligt förstås :P


Konserten gick och var bra och förutom några överoroliga vuxna, så gick det finfint med serveringen. :D


Sedan cyklade jag hem och nu sitter jag här och skriver detta blogginlägg. Blev väldigt långt, och jag hoppas ni orkar läsa. Men annars är det ju förstås också för att jag ska kunna se vad jag gjorde denna helg, sedan. Typ som en dagbok :D


Har inte gjort ett piss skolarbete (eller jo, lite tyska ), och känner mig asorolig för mattenationella och tyskaavtentningen. Dessutom har jag inte packat inför körresan heller. Allt kör bara ihop sig. Suck :(


Jaja, nu ska jag nog ta tag i ... ja, vad tycker ni, det är bara att välja och vraka; kanske packningen? Matten? Tyskan, biologin, kemin, engelskan eller naturkunskapen??? Suck ...


Ciao!


Nedan lite bilder från helgen:1. Lisa och Felicia fixar håret medan jag är fotograf ;P, 2. Mina slingor inpackade i folie ihophållna av färgglada hårspännen :D, 3. Felicia i platt hår! :D och 4. Lisa i tuppkam! :D


Kram på er tjejer! :D Helgen var verkligen awesome! :D Tack, tack! :D


 

      



Av Ida - 9 maj 2010 22:02

Nu är jag så less. Datorn verkar ha bestämt sig för att börja jobba heltid med att inte fungera. Det gör att jag hinner knappt skriva ett blogginlägg eller fixa nå´ bilder förrän internet lägger av. Gud vad jobbigt! (Dagens I-landsproblem?)


Så därför kommer blogginlägg om helgen senare, med bilder och grejs :P


Dessutom: Det var någon som skickade en kommentar med underskriften "Frida". Jag tänkte svara på den kommentaren, men det är ingen länkad ... Kanske har du ingen blogg? :P Inga problem isf, men jag bara undrade hur jag skulle svara på den :P


Isf är svaret: Jag vet inte riktigt vad du drar den slutsatsen ifrån? Skulle du kunna skicka ännu en ny kommentar och förklara ...? :D Varför skulle det vara för att hon inte är lika bra som oss? Det finns ju många anledningar till saker och ting ...


Ciao!

www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards