idaifvrig

Alla inlägg den 6 maj 2010

Av Ida - 6 maj 2010 21:34

Vet ni vad?! Helt otroligt alltså ... I somras blev vi bestulna, det  var inbrott i bilen. Bl.a min jacka, fler av mina grejer och BMW:ns instruktionsböcker (eller vad det heter) blev stulna.


Idag ringer det en kvinna där uppe ifrån Råneå/Vitå som vi känner/vet vem det är, och säger att hon har hittat BMW-böckerna i en påse på missionskyrkan i Råneå. Haha, liksom, påsen hade stått där ett tag, men ingen hade ju vetat vem personen var (pappas namn + registreringsnumret stod tydligen någonstans på något ...), men hon ba: "men han känner ju jag!", så nu får vi tillbaka böckerna! Wohoo! Tack Gud :D


Idioten till tjuv insåg väl att han/hon inte kunde sälja något som det stod namn i, och dumpade grejen. Tur för oss =D Men att det finns så mycket idioter där ute. Och i Sverige! Herregud, är ni fattiga; plinga på dörren så hjälper jag dig. Jag hjälper dock ingen kriminell idiot. Tänk på det tjuvar! Hjälpen finns, om ni söker den utan kriminalitet!


Ciao!

Av Ida - 6 maj 2010 20:31

Hej. Gick efter skolan till subway (efter att ha tankat och fyllt mer luft i moppedäcken) med Lisa och Felicia. Lisa hann dock inte äta med oss, då hon var tvungen att springa till bussen (=(), men jag och Felicia satt iaf ganska så länge, typ mer än en timme, och pratade, och åt. Sedan for Felicia hem och jag gick och köpte min mascara =) Sedan bar det av upp mot Teatern för att genrepa vår teater, för på lördag smäller det! Be there! :D


Balineum (ingång till höger om Nolas gympasal)

12.45

Lördag


Nu ska jag dricka lite te och plugga.


Ciao!




Av Ida - 6 maj 2010 13:02

Japp. Idag började dagen med ett besök från Ungdomsmottagningen. Vi fick veta mer om klamydia (behöver jag förklara vad det är?:P) och fick praktiskt lära oss hur bra en kondom höll, genom att två och två dra i varsin ände av en sådan. Till slut gick den såklart sönder då, och då skulle man mäta i laget (man var ett lag) vilken som hade störst del ... Hmm, ja, vi lärde oss iaf att de var hyfsat hållbara ...=)


På arenan, där vi äter lunch, var det en bilmässa som vi sedan gick runt och kollade på. Vi hittade en typisk METG-bil som vi seröst funderade på att köpa sedan. Skulle bara kosta oss ca 30-35 tusen att köpa den, och vi skulle resa runt med den i världen och ha så trevligt. Den hade ett litet skrivbord i mitten, där bak i bilen, och dörrarna stängdes av sog själva när man tryckte på en knapp :D Haha, nice! :D


Sedan hittade jag en bil till mig själv också :D Haha, ska ha en sådan när jag blir stor. Kanske inte just den bilen, men just en sådan modell, med avtagbart tak ;P


Första bilden är "min" bil, och den andra är vår METG-bil :D       


Ciao!  

www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards