idaifvrig

Alla inlägg under augusti 2010

Av Ida - 11 augusti 2010 14:22

Tjo!


Idag tänkte jag och systeryster dra till stan -igen. Var ju dit i förrgår också, men åker dit idag igen =)


Idag tänker jag spana efter en resväska som jag kan ha till Spanien; en fet, stor, big, cool, ROSA, resväska. Japp, rosa ska den vara. Fatta vad coolt! Den kommer ju att sticka ut ur mängden, så jag kommer ju inte att ha något problem att urskilja den på väskbandet på flygplatsen iaf ...:P (Men kommer säkert inte hitta min fina drömresväska här i Ö-vik, varför skulle de ha en sådan liksom...?)


Först ska jag däremot ut och springa!


See ya!

Av Ida - 10 augusti 2010 12:48

Ja, nu har tidningen också skrivit om det. Så nu kan jag också reveala det, haha, jag ska på middag med Kungen! =) Tillsammans med Botnia-kören, som ska sjunga på invigningen av Botniabanan, och säker en massa andra personer som deltagit i invigningen av tågbanan. Det var vissa regler om klädseln; finare kläder, klänning, kjol eller liknande, runt knälång. Killarna ska ha kavaj-klädsel (eller vad jag ska kalla det).


Jag har då fått vara på jakt efter en klänning som bör vara i perfektaste laget, och igår när jag och systeryster var på stan hittade jag en jättefin som jag också köpte =) Var till och med på rea; hade kostat 600 svenska kronor, men kostade nu endast 199 kronor. Yeh, kung! (Ja, kung kan man ju säga ...:P) Med svarta pumps eller nåt + smycken så blir det nog asbra (får vi hoppas).


Hur ska man vara inför kungen då? =) Jaja, det går nog bra det också, hoppas vi =) Jag är glad att jag får vara med om invigningen iaf, det är ett som är säkert =) =)



Ja, det var denna lyckliga nyhet som jag ville framföra =) Nu ska jag och Lotta börja torka ur alla skåp i köket.


 Ciao!

Av Ida - 10 augusti 2010 12:19

Tjo nu sitter jag här framför datorn på Solbacken. Och då kan man ju undra vad jag gör här när jag liksom jobbar, men det ska jag tala om för er; det finns absolut NADA att göra just nu. Inget läger, ingen mat som ska lagas, vi är klara med de städuppgifter som går att göra både för idag och imorgon och ja. NADA alltså.


Så då FÅR man sitta framför datorn. Haha, det sa Lotta iaf så nu sitter jag här =)


Ska (vill) fara till Balesudden i helgen med våra kompisar som kommer ned från Vitå i helgen, men jag jobbar =( Men jag har nästan auktionerat ut de dagarna, ska bara försöka få till allt krångel med lördagens pass. Känns lite surt, har längtat i evigheter efter att fara till Bales, är mitt absoluta smultronställe. Jaja, jag får hoppas på Julia nu, kanske kan hon jobba ...


Ciao!

Av Ida - 8 augusti 2010 15:21

Nu har jag äntligen tagit mig ut på en löprunda. Lovely - och finally! Och åh, vad skönt det var! Detta måste jag hålla i. =)


Nu kan jag välförtjänt sjunka ned i soffan och sätta på en film. Det blir antingen Titanic eller I taket lyser stjärnorna. Vi får se vilken av gråtfilmerna jag väljer :P


Ciao!

Av Ida - 8 augusti 2010 14:35

Tjo!


Är nyss hemkommen från en trevlig lunch hos Söderströms. Deras lilla dotter Emmy är så söt, man kan inte annat än le när man ser na =) 4 år ung, med ljusbruna korkskruvslockar krusandes nedför ryggen på henne och blågröna rådjursögon =) Vad var det jag sa? Söt som socker =)



  Emmy herself =)

 

   Emmy again =)

Av Ida - 7 augusti 2010 23:13

Fattar ni vilken längtanskick jag fick nu =) Gud vad jag längtar till Spanien! =)=) Vill såååå himla mycket uppleva detta äventyr =) Gud vad jag längtar! =) Jag inser det nu =)=) Och det är mindre än en månad kvar!!!



Av Ida - 7 augusti 2010 22:34

...har jag jobbat på Solbacken från 10-19, vilket gick väldigt bra faktiskt =) Det brukar vara ett drygt pass, men idag gick det bra =) Sedan for jag till Idbyn där jag träffade mamma och Johan, vi käkade godis och badade =)


Nu sitter jag här och chillar ;P Har just läst ut sista Twilight-boken =) Gud vad bra de är alltså =) Diggar det lyckliga slutet. ÄLSKAR lyckliga slut! =)=)


Ciao!

Av Ida - 6 augusti 2010 20:53

Reebok håller en tävling där man har chans att träffa Tom Kaulitz och vara med honom backstage, på soundcheck och på ett femstjärnigt hotell med mera. Men inte är det för Sverige inte! Nej, de begränsar sig till Tyskland, Schweiz och Österrike. Hmm, bad! Tack så mycket!


Jaja, man får väl gratulera de tysktalande istället till chansen.


Ciao!


     

www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards