idaifvrig

Alla inlägg under maj 2011

Av Ida - 24 maj 2011 11:28

Firade ju Klara igår - supertrevligt! Vi åt tapas och pratade och hade trevligt :D Sedan gick vi till en mysig bar och fortsatte prata; jag är nu djupare insatt i Stockholms olika "skikt", i klasskillnad och uppförande, beroende på varifrån man kommer.


Jag har för övrigt aldrig varit så fascinerad av Stockholm som nu. Har fått en ny (mycket bättre) uppfattning om Stockholm och dess invånare. Pratade med Linda, som är från Södermalm i Stockholm, och hon sade att hon kunde skämmas över att säga att hon är Stockholmare, för man får ta så mycket skit och fördomar, om att man är världens 08:a, som är helt blåst. Och jag kan förstå det - men ändå inte. Jag blev förvånad, eftersom jag tänkte att alla stockholmare skulle vara så otroligt stolta och ba: "Ja, men jag är ju från Stockholm, huvudstaden, Sveriges största stad så ...." Men icke sa nicke! Visst, här på skolan går det många "uppfyller fördomarna"-stockholmare, men många är riktigt schyssta också. Blir supersugen på att flytta in i en mysig lägenhet i Stockholm och plugga och jobba på nåt mysigt café eller nåt :) Hmm, framtiden kirrad? :)


Hur saken nu än var, så var vi ute rätt länge för att vara en måndag, och det var så härligt att susa omkring där på Spaniens gator mitt i natten på cykeln och i det ögonblicket fullkomligt ÄLSKADE jag Spanien, och jag ville inte på något sätt och vis återvända till Sverige. Det är verkligen underbart bra här :) Allt som oftast i alla fall :)

See ya!

Av Ida - 24 maj 2011 10:44

Skit. Skit, skit, skit. Hur i hele friden kunde det bli så? Det är bara att bryta ihop och komma igen. Skit också.

Av Ida - 23 maj 2011 14:42

Har slutat skolan för idag :) Väntar nu på att Anna ska avsluta sin lektion, så blir det sedan Miramar; ska köpa en liten present till Klara som fyller 19 :) Vi ska på en Tapasbar senare ikväll för att fira henne :) Nice, nice :)


Grattis Klara!


See ya!

Av Ida - 22 maj 2011 14:35

Hejsan hoppsan allihop!


Har en fin, solig, spansk dag utanför fönstret, med fåglar som kvittrar och blå himmel :D Underbart!


Dock var dagens väckning inte fullt lika underbar; Anna kom in och tänkte dra av mig täcket, men tur för mig så både hörde jag henne komma in och sedan såg jag henne. Då börjar hon sätta igång världens mest högljudda, hemska mobilmusik, typ telefonringningar (rrrrringggg!) och hårdrockssymfonier, hon drar upp persiennerna så det blir alldeles ljust i rummet, skvätter vatten på mig och försöker dra bort täcket. Så lever hon om som en galen papegoja och skriker: "Ida! Dags att vaaaaaknaaaaa!!"


Ååååååh, usch! Ville ha en trevlig, stillsam söndagsmorgon, men nej, nej.


Tänkte vara sur på henne hela dagen som protest, men ni vet ju hur jag är. Kan ju inte vara sur mer än två minuter, och sedan är jag glad igen. Typ. Så ja. Det går väl inte så bra med den saken.


See ya! :D 

Av Ida - 22 maj 2011 01:13

Halloj!


Har varit en underbar dag idag :D


Dessutom fyllde min brorsa år idag! :D 10 år! Wow, vad stor han har blivit! Min älskade lillebror <3 Grattis på 10-årsdagen! :D


Fick veta att jag fått MVG på matte D-nationella! Vår mattelärare är otroligt snabb på att rätta prov, han borde få Nobelpris i snabbrättning typ :) Anyway: Happy Ida! JAAAAA! Vet inte hur i hela friden det gick till, men ja, ja, JA!,  jag fick ett MVG! :D Lycklig!


Anna och jag var på stranden idag, supernice :D Sedan begav vi oss av mot Miramar och shoppade lite grejsimojs; bla. bikini, pyjamas och lite concealer-grejs --> min concealer blev nämligen (troligtvis, 98% säker) snodd mellan torsdag och fredag på skolan. Astråkigt. Den var dyr också, men jaja. Fick köpa en ny. Som tur var fanns precis samma concealer kvar; den förra var ju så bra, så det var tur :)


Efter Miramar-turen gick vi och åt middag på Wok Directo - vi tyckte vi förtjänade det efter våra vackra betyg på matte D-nationella och efter den fullspäckade veckan ;D Asgott var/är det verkligen där! :D Åh, love it! :D


Nu ska jag gå och ladda över lite bilder på en CD-skiva*. Kul va? ;)


See ya! :D


*Det är därför det inte kommer upp särskilt många bilder här på bloggen; min kamera är full och min dator slocknar hela tiden innan jag hinner ladda över dem på en skiva från datorn. Men nu ska det lyckas!

Av Ida - 20 maj 2011 16:37

Jaaaa! Så var Matte D-nationella över. Det tog mig 8 timmar! 8 himla timmar! Usch! Det var ett av de svåraste proven jag gjort i mitt liv! Jag lovar, jag KUNDE allt i huvudsak innan jag satte mig framför provet - hade gått igenom ett gammalt nationella, gått igenom alla grejer i matteboken, rabblat derivator, integraler och sinus och cosinus, men, hjälparns anamma vad svårt provet var! Kändes tråkigt, eftersom jag verkligen trodde jag att skulle klara det bra, och så gick det åt skogen. Men jaja. Nu är det över. Thank God! :D


Har haft en massa Grease-uppträdanden också, har gått riktigt bra, kul har det varit! Superkul verkligen! :D Idag var Fuengirola TV här och filmade och intervjuade. Jag var inte med i intervjun dock ..:( Hade ju varit kul, men kändes lite dumt att typ ba: Hola! Och så tränga sig in med de andra och börja prata tragglig spanska typ. Haha, nee, kändes lite awkward, så jag höll mig på sidan om och tittade på medan tre andra pratade ;)


Ska ha ännu ett Grease-framträdande; det sista, så nu gäller det att köra all in! :D Yeah! Det ska bli nice, min värdmamma ska komma, så det blir intressant. Tal på svenska och sång på engelska - hon förstår väl inte ett dugg förstås, men jaja. Titta kan man ju alltid göra^^ Efteråt ska jag gå hem och se en film eller nåt. Bara slappa hela kvällen och vila upp mig efter matte-nationella. Yeah! Jag är snart klar med hela matte D! Det är grejern det! ;D


Ha det bra!

Av Ida - 18 maj 2011 20:17

Hejsan. Sitter som bäst och pluggar inför matte D-nationella som vi har imorgon. Är fortfarande osäker på om jag ska läsa matte E eller inte. Om inte, så innebär morgondagen en fet finaldag. Slut på matte - forever! Men risken är att jag ansluter mig till "sekten" som ska läsa matte E. Men jag vet inte. Jag kommer i vilket fall som helst att jubla imorgon, efter att det är över.


Ska bara pränta in allt i huvudet nu. Oroväckande nog så är jag grymt lugn. Jag är inte ens nervös. Jag känner mig rätt sansad. Vad är fel? Något måste det vara. Hur kan jag vara lugn inför matte D-nationella? Kommer väl snart få en nervositetchock antar jag.


See ya!

Av Ida - 17 maj 2011 21:17

Åh, vad rolig den var! Så otroligt kul att klä upp sig! Jag, Anna, Rebecka, Lisa och Viktoria gjorde oss iordning hemma hos Viktoria (hennes värdföräldrar var borta, så vi passade på att inta huset^^)


Balen var på Hotell Tamisa och det var jättefint där! När vi kom dit fick vi välkomstdrink (tror inte det var alkohol i, smakade inte det), så tog vi en massa kort och tittade på alla andra; alla var fantastiskt fina! :D


Middagen var underbart god och under kvällen var det olika vinnare som skulle presenteras i olika kategorier; som "Årets vaskare", "Årets fashion", "Årets snyggaste kille", "Årets snyggaste tjej" osv. Diggade Hjalmar, som blev "Årets vaskare"; han gick fram på scenen när han blev uppropad som vinnare i kategorin, gick och köpte champagne, hällde upp i tre glas och hällde sedan ut resten i en blomkruka. Haha, han körde verkligen all in på det där med vaskare ... Rik Stockholmare som han är ... :)


Lite bilder, lite i oordning, men, men :)



              Treorna :)      

Maten:


Förrätt:


Gravade laxrullar fyllda med någonting supergott + god sallad. Gott!


Huvudrätt:


Svampfyllda kycklinggrejer med potatis och grönsaker ---> supergott!


Efterrätt:


Chokladtårta med grädde :) Mums!


      

Det var en supertrevlig kväll! :D


Svenska Skolan Costa del Sol!/El Colegio Sueco Costa del Sol! :D

www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7 8
9 10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards