idaifvrig

Alla inlägg under mars 2011

Av Ida - 11 mars 2011 01:19

Jaapp, sämsta internetuppkopplingen här då. Great! *Not* Så bloggningen sackar ännu mer då.


Gjort matteprovet - gick bra till slut =) Nice.


Har käkat på en gullig restaurant med gulliga familjen (+ Anna, men hon tillhör väl familjen, eller? :D)


Är supertrött, men vill/orkar inte gå och lägga mig. Måste väl. Nice.


Imorgon ska jag på min första spanska steg 6-lektion! Wow. Hoppas det blir nice :D Vi får väl se! =)


Åå, det må regna, men dagen har varit superbra =) Ha det bra!


   Får bli en bild på Anna, bara för att hon har varit så gullig och bara laddat upp bilder på sig själv i bilduppladdningsgalleriet ;P Söt-Anna <3

Av Ida - 10 mars 2011 15:07

Kass uppdatering. I know. Jag skyller på familjen^^ Nej, men ärligt talat så har jag velat vara med dem och det har inte funnits tid för bloggning.


Det var väl typ allt egentligen. Förutom att vädret fortfarande är kasst, men det behöver vi inte födjupa oss i.


Ibland finns det så mycket man skulle vilja säga. Men så kan man inte det. Konstigt egentligen. Men fullkomligt logiskt.

Av Ida - 7 mars 2011 19:37

Åå, har haft underbara dagar, även fast det regnat; familjen är här! Min älskade, kära familj är och hälsar på mig! Åå, vad mysigt!


De kom i lördags, kramkalas bidde det :D Söndagen åkte vi ut på en biltur, hittade en riktigt häftig grotta =) Idag har vi chillat vid poolen, vädret var lite bättre idag =) Och så har vi käkat på en supergod Wok-restaurant =)


Åå, vad glad jag är att de är här! =) Dessutom är jag ledig idag och imorgon =) Chill säger vi! =)

Av Ida - 4 mars 2011 19:20

Haj haj haj! Nu är det fredag och det menas med... STÄDNING AV RUMMET FÖR FAMILJEN KOMMER I MORGON!!!


Ja, det är just det som Ida håller på med nu. Jag däremot (Anna, hennes jobbiga kompis) sitter och skriver på hennes blogg. Ja, om ni vekligen vill se vem jag är så kan ni checka in www.livetifuengirola.blogspot.com Sveriges coolaste blogg.. eller inteeee!!!


Idag har det regnat. Både jag och Ida vaknade inatt av dunder och brak. Det första vi båda gör är att springa upp och rycka ut sladdarna ur kontakterna så inte datorn får en blixt. Min självklara tanke var ju att vi iaf borde få skjuts idag. Det regnar, blixtar, åskar och vi har sovmorgon och då är ju Lola uppe så då kan hon ju skjutsa oss! Men när vi kommer ner är alla påväg ut och ska till sjukhuset för att Carmen mår dåligt. GAAAH, ska vi GÅ till skolan när det BLIXTRAR??? Det var precis det vi fick göra.. gå! tråkigt och blött men det gick bra iaf! Ingen blixt slog ner i våra paraplyer.


Jahapp, hoppas snart på att maten är klar där nere. Är BAUTA-hungrig.


Hare gött! Och kom ihåg.. soy Anna!!! CIAO


        

  

Av Ida - 2 mars 2011 21:18

Ibland är spansk mat riktigt gott- ibland rena motsatsen. Idag bidde det nån sorts soppa och vitlöksris (igen - alltid ris och alltid vitlök i!). För er som inte har prövat måste jag säga att ris med vitlök i, det är ingen höjdare direkt. Och speciellt när man käkat det typ fyra gånger i veckan, varje vecka i ett halvår, då är man något less. Och soppan var kall och smakade inte direkt fint den heller. Då var jag så fräck att jag sade att jag inte orkade mer, och så slängde jag resten av riset, ställde soppskålen på spisen och (när Lola gått till Paqui på andra sidan gatan) så snodde jag en Natillas* från kylen. Baaaaad Ida. Finns nästan inte en chans att Lola skulle undgå att det försvunnit (ännu) en Natillas. Känns inte direkt kul om hon skulle upptäcka mig. Jaja. Jag får stå mitt kast. Natillasen var god i alla fall. (:P)


See ya!


*För er som inte vet vad Natillas är, är det typ...ja, hur ska jag förklara det som? Nej, förresten, det går nog inte. Typ, krämig yogurt/vaniljsås typ. Det är med vanilj alltså. Och den med choklad smakar som chokladpudding, fast har samma konsistens som den med vanilj --> SUPERGOTTIGOTT!!

Av Ida - 1 mars 2011 18:27

Vet ni vad jag inte gjort idag? Matteprovet! Åå, vad nice - fick göra det på fredag istället. Jag hade inte fixat det idag. Men nu blir det till att plugga, plugga, plugga matte, fysik och kemi. Det ska vara klart, klart, klart på fredag. Så det så.


Nu bär det av tiiiiiill: Mercadona! Yeeeaaah!!

Ses!

www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards