idaifvrig

Alla inlägg den 24 mars 2011

Av Ida - 24 mars 2011 21:58

Tja! Hade ju skrivit värsta inlägget och så ba, shoff!: "Du har blivit utloggad." Jahapp. Tack för den. Typ. Hur ska jag nu orka skriva om allt?


Jaja. Tränat har jag i alla fall gjort! Kände mig riktigt duktig! Var så härligt! Våren har kommit och det är sådär varmt i luften och doftar underbart av blommor, träd och utomlands! Ååååå, jag bara ÄÄÄÄLSKAR det!! Dessutom fick jag sköna vyer från Castillot (slottet) ut över havet och stod också på stranden och såg ut över vågorna och dess surfande invånare - coolt! Det var verkligen många som hade tagit sig ut på sina surfingbrädor - en dag ska jag prova. Någon gång i mitt liv. =)


Sedan bidde det fruktsallad och natillas! Åå, gött som tusan! =)


See ya!

Av Ida - 24 mars 2011 18:01

Anna har magiska hörlurar. Sant! Jag fick låna dem idag och vet ni vad som hände? Jo: Alla låtar blev som instrumentala! De tog bort i princip hela lead-sången på vissa låtar, och på andra sänktes lead-sången. Grymt! För då kan man höra alla detaljer, och man inser hur sjukt välgjorda många låtar är! Det man liksom inte hör bakom all lead-sång.

Exempelvis Tokio Hotel; så grymt bra låtar! Såklart är de även bäst utan instrumental version, men när man hör instrumentala versionen, så inser man hur extremt välgjorda och detaljerade låtarna egentligen är, som man kanske inte riktigt hör om man har lead-sången så överröstande liksom. De har stämmor, riktigt snygga gitarr- och basdetaljer och ja, det är bara helt grymt bra helt enkelt! De borde ha höjt dessa detaljer lite grand till slutprodukten. Hade ju bara varit super!


 

Nu blir det en sväng till Mercadona för att köpa frukt till en planerad fruktsallad! Och sen blir det nog joggingtur och kemiplugg.

See ya!


  


Av Ida - 24 mars 2011 11:55

Detta är oerhört bra arbete! Farfar och den kyrka han är med i - och Colombiagruppen i den kyrkan (i Långviksmon), håller på att samla ihop pengar för att bygga en skola i Colombia! Hur bra är inte det?! Superbra ju!


Pengar behövs säkert - men om ni inte har lust att skänka pengar bara sådär, utan att veta någonting om det, så kan ni ju först gå in på deras blogg --> www.langviksmonsskolancolombia.bloggplatsen.se. De har just kommit igång, så än så länge står det inte så mycket, men det kommer snart information!


Så checka in det! =)

Av Ida - 24 mars 2011 11:06

Jag har den ultimata lösningen! Eller BMW i Tyskland har det - en vätgasdriven bil i produktion! Wow! En sådan ska jag ha! Jag har nämligen bestämt mig att jag ska försöka bli lite miljövänligare inom en snar framtid. Och min första egna bil tänkte jag skulle bli just en sådan: en vätgasdriven bil, supermiljövänlig, både på kort och lång sikt! Grejen är ju bara att jag måste spara ihop liiiite pengar innan, så jag kan köpa miraklet. Den skulle tydligen gå på en liiiiite högre summa än normala bilar. Men det är värt sparandet. Problemet är bara att det inte finns några vätgasstationer - men det får Sverige (och världen - hittills är det bara Tyskland som verkligen gör slag i saken; bra Tyskland!) allt ta och satsa på snart!


Vi måste bli mer miljövänliga! Kämpa ni också!   


Hemsidan som berättar om bilen! (Lugnt, ni får köpa en likadan som mig, det är ju bara bra )

http://www.emotor.se/nyheter/visa.php?1773


  

BMW är bra, designen var ju...lite sådär. Men det kanske kommer snyggare modeller tills jag har råd att köpa en!   

www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards