idaifvrig

Alla inlägg under januari 2011

Av Ida - 10 januari 2011 10:53

Eller nåt. Vet inte ens om det stavas så. Kallt är det i alla fall. Inomhus. Fryser som en råtta, fast jag har vinterjackan på. Jaa, sant. Samma jacka som jag hade i Sverige i -30 grader. Och frös jag inte, men nu huttrar jag som en anka (som en anka? Jaja ni fattar ...).

Av Ida - 9 januari 2011 22:07

Sitter här och lyssnar på en helt random låt (inte "I've gotta feeling", som titeln kan få en att tro), fin var den, men sorglig. Precis sådär sorglig, så man börjar tänka på andra sorgliga saker. Som att åka från Sverige. Att vara i Spanien borde ju kännas uppiggande och roligt, men just nu känns det bara en sak: PLUGG. - Tragiskt. - Håller med.


Tänker att det är 5 och en halv månad innan jag får återse Sverige. Men det känns också bra att vara tillbaka. Eller nja. Just nu vill jag bara vara hemma igen - men jag vet att det kommer att kännas bra. För jag vet att jag egentligen älskar Spanien, och att jag inte ångrar en sekund att jag åkte hit. Så det är bara att rycka upp sig. :D


See ya!

Av Ida - 9 januari 2011 16:32

Så var man tillbaka i Spanien :D Känns bra när man väl är här, även om jag inte alls har lust att börja skolan igen imorgon. LOOOOOOV!! Ju.


Klev upp kvart i fem och åt sedan en brådskande hotelfrukost: de hade ALLT. Jag skojar inte. ALLT hade de. Såååå gott! Jättesynd att vi var tvungna att stressa och inte alls hann äta särskilt mycket. Flygresan gick superbra, jaa, inget är att klaga på i resväg. Inte resan till Stockholm heller (igår). Jag dissade SJ och tog bussen, vilket var extremt smart och smidigt. Lämnade Ö-vik ca klockan 10.00 och 8 timmar senare var vi på City-terminalen i Stockholm.


Kindpussar har vi allt fått här och väskan är uppackad, så nu är det nästan som vanligt igen. Eller ja. Snart iaf :)


See ya!

Av Ida - 7 januari 2011 20:17

Tjaaaaa...


Var till frisören idag och samtalade lite om min (misslyckade) hårfärgning med hårfrisörskan:


Hårfrisörskan: Jaaa, det är ju inte så att det syns lite nyanser av grönt...

Jag tänker väl typ för en sekund: "Tjaa, det var ju bra...", innan hon fortsätter:

Hårfrisörskan: ...utan det är ju verkligen GRÖNT.

 

Så sant som det var sagt. Det ÄR grönt. OMFÄRGNING!!!


Höres!


P.S Ewe är på väg upp för att rädda mig och håret. Känns bra :) D.S



Av Ida - 6 januari 2011 21:13

Dagen började med att Ida klev upp 08.00 Vilken grym tjej, som lyckas ta sig upp ur sängen så tidigt! - Ja, jag är faktiskt riktigt stolt :) Lite över 10.00 brummade vi iväg på skotrarna, jag, fyran Ewelina, Viktor och Fredrik. Det snöade och hade gjort det under natten, så det var balanserande som gällde när man körde. Men grymt kul var det! Åh, I love to köra skoter! <3


Kom hem vid 15.00 och efter det har jag gjort det som jag lite bävade för: färgat tillbaka mitt hår till nääästan min utväxtfärg. Blev väl bra, tror jag. Är lite tveksam, trots Emma och mammas lovord över den fina färgen, och dessutom så vill jag ju vara blond, blond, blond! Men jag kan inte ha utväxten vid öronen, så det var bara att bita i det sura äpplet och färga tillbaka det. Jaja, jag får vänja mig vid en mörkare färg helt enkelt. :)


Nu är det slut! Seeee yaa!

Av Ida - 5 januari 2011 23:17

Ok, fett dålig fantasi till rubriken. Men, men. Idag har varit en Yeah-dag faktiskt :) Har åkt slalom, träffat goa vänner och gått på Nolatoksrevy :) That´s nice :) Jag var ljudtekniker under några revynummer, kände mig rätt cool, fast jag har en del att lära. Mååånga knappar man bör veta om innan man kan sitta där själv och ratta. Jaa, pappa stod förstås mestadels bredvid. Men jag körde alldeles själv!^^


Nu ska jag gå och ställa i ordning en imorgon stundande skoterdag :) Skotern måste ju gå förstås, klädlager och kanske någon mat. Men mat skulle Ewe och Hägga fixa. Så jaaa. Kläder då. Och skoter. Check. Snart.


See ya!

Av Ida - 4 januari 2011 01:42

Yeah. Wow. Coooooool. Jaa, det kan man lugnt säga! Hur bra är inte denne kille?


Av Ida - 2 januari 2011 23:48

Japp. Idag har det bakats med Julia och Ewelina. En lång promenad och lite film har också klarats av idag :) Kladdkakan blev skitdålig, shame on myself, och syltkakorna blev lite halvutrunna (eller hur man säger), blame on Ewelina^^


Nu...vet jag inte vad jag ska göra. Har totalt vänt på dygnet sedan nyårsafton, så ja. Jag har ju några timmar kvar att vara vaken nu på mitt dygn^^ ....


See ya!

www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19
20
21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards