idaifvrig

Alla inlägg den 26 januari 2011

Av Ida - 26 januari 2011 22:18

Jag borde:


*Göra laborationsrapporten

*Göra svenskaläxan skitnoga - på fredag MÅSTE jag kunna the stuff!

*Träna - börjar halka av mitt försök att få in en träningsvana, inte bra!

*Sova i tid, är astrött!


INTE sitta framför datorn och sega. Kom igen Ida!

Av Ida - 26 januari 2011 19:55

Yeah. Jag har shoppat loss inne på en kinabutik: Anteckningsblock till skolan! Yeeeeah! Och ni som kanske trodde att jag shoppat kläder! Men så dumt :P Nej, nu ska vi sluta larva oss.


Biologiprovet bortgjort! Å, lyckan är stor - det var inte så farligt! Sade flickan innan hon fïck se betyget. Nej, men serious business here, det var ett bra prov faktiskt :P Skulle vilja se Pers (biologiläraren) ansiktsuttryck när han läser mitt svar om hormoner. Hade inte hunnit läsa om det, så hittade på alltihop rätt och slätt, jag menar, NÅT måste man ju skriva, bättre än ingenting :P


Vill ni ha en bild? Ok, då får ni en från Mijas Pueblo - det enda jag har att bjuda på i dagsläget :)


  

Av Ida - 26 januari 2011 00:09

Eller nåt. Nej, men nu har jag pluggat färdigt för ikväll. Nu får det nästan gå som det går imorgon på provet. Jag ska plugga det mesta jag kan imorgon också, efter det då får det gå som det vill :) Man kan inte göra mer än sitt bästa :) Det man orkar liksom :)


By the way ... Jag tror att någon (jag) lärt mig lite mer spanska här ... På både gott och ont:


Högljudd diskussion i köket (hörs ända upp till mitt rum), lät ungefär så här:


Lola: "De dricker upp all mjölk! 2 liter...bla bla bla...De dricker så mycket mjölk!"

Carmen och Enrique padre höll troligvis med ...

Lola: "Och så slänger de maten!"

Enrique och Carmen: "Men de kanske inte orkar äta allt du ger dem."

Lola gormar på.

Carmen: "Mamma, tänk på att hon kanske lyssnar."

Lola sänker rösten, men fortsätter diskutera. Men nu kan jag inte höra vad hon säger.


Alldeles riktigt Carmen: Tjuvlyssning på hög nivå här på övervåningen, kan jag säga (inte för att det egentligen behövdes tjuvlyssnas, de pratade tillräckligt högt). Sista gången jag drack mjölk här kanske?? Men jag blir vred på dem! Jag menar; vad ska vi käka då? Och vi kan väl inte rå för att Lola ger oss för mycket mat på tallriken så vi inte orkar äta upp? Jag tänker då INTE tvinga i mig mat, som jag absolut inte orkar. Låt oss ta mat själva då, om det är så jobbigt att vi slänger varje gång!


See ya!

www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19
20
21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards