idaifvrig

Alla inlägg den 22 januari 2011

Av Ida - 22 januari 2011 22:55

Dagens händelse: Resa till Córdoba! Riktigt nice och supertrevligt! Besökte en moské med en kyrka inuti(!) - ashäftigt! Gammalt var det ju såklart, som de flesta kända byggnader och monument (kyrkan och det byggdes år 711 efter Kristus tror jag att det var ...) Sedan kollade vi på La Judería (typ någon plats där judar bodde), en synagoga, samt smala mysiga gränder med blommor utmed de vita stenhusen .. Spanien all in liksom ^^ Källan som ni ser på bilden: Det sägs att om man dricker från den källan så blir man gift i år...vilket resulterade i att säkerligen nästan alla drack från den ... Jag menar, vem vill inte bli gift i år liksom? ^^ Och den med många folk på...ja, det är ju vi gäststudenter, i alla fall de som följde med till Córdoba :) Statysnubben på bilden är någon judisk läkare från förr i tiden (har jag för mig att de sa ...). Ja, resten får ni fundera ut själva vad det är!


                                                           

www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19
20
21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards