idaifvrig

Alla inlägg under november 2010

Av Ida - 24 november 2010 16:36

Tjena!


Har just tränat hela halva eftermiddagen; vi hade friidrottstävling med skolan och efter det stannade jag och Anna kvar och tränade lite till.


Sedan bar det av in på Mercadona för att köpa...bam, bam, bam, ba-baa: BANANER!! Coolt va? Träning + återhämtning med nyttiga bananer. Vägen till vältränadhet (jag uppfann ordet alldeles nyss :P) är spikrak! :P


Hörs!

Av Ida - 22 november 2010 21:13

Idag kom ett brev på posten - ett stort brev! Det innehöll:


- 2 linnen

- en kofta

- hårsnoddar

- "hårsnoddsblomma"

- te

- en teckning

- en ring


Det var från min gulliga familj! Happy girl here in Spain now! :) Gav mig mer pepphet att plugga mm, + lite längtan hem till mina kära familjemedlemmar <3 Tons of thank you:s och love to you, my dear family! <3


  

Av Ida - 21 november 2010 15:00

Tjo!


En dag i veckan här målade Anna mig till clown. Anledningen? Hon hade ett arbete i skolan på sina Digitalt Skapande-lektioner och då skulle hon göra en bild med en clown på. Så jag fick stå modell. Men det gick ingen nöd på mig inte! Kul att vara clown och modell för en kväll! :)


Lite clownbilder:


      

  


Av Ida - 19 november 2010 23:24

           

                                

        

Av Ida - 19 november 2010 22:54

Oh. My. God! Gud vad bra Harry Potter-filmen var!! Åh, magiskt! ;P Så himla bra gjord; de hade med allt viktigt och de hade inte ändrat (i princip) något. Asbra!

             

Vi körde all in och målade ärr i pannan och glasögon :) Jag hade ju redan glasögon, så det bidde bara ärr i pannan för mig ;P Man måste ju leva livet när man ändå är 17 år :)


Sedan hade jag typ bästa platsen i hela salongen; mitten av raden, nästan längst upp/lite högre än mitten :)


Harry Potter in my heart. Forever and ever. <3<3


              







Av Ida - 19 november 2010 15:14

Åh, vad jag älskar Harry Potter! Ikväll blir det till att se filmen (om det finns några biljetter, jag hoppas, hoppas, hoppas på det!). Snart ska vi kila iväg och köpa godis på den svenska affären (I know, I know, jag skulle ju vara all in spanjorska, men inget kan mäta sig med svenskt godis, OK? :))


Igår såg vi ju på teater: jag fattade SÅÅ mycket. Not. Nej, det var i ärlighetens namn assvårt, för det gick asfort och man hörde inte alla gånger ens ord, för det blir liksom otydligt, om ni fattar vad jag menar. Men teatern var ändå kul att se och det bästa var att huvudrollerna kysste varandra, haha :) Fatta våga göra det med nån random (eller ja, heeelt random är de nog inte för varandra, men ändå)! Den dagen då jag vågar göra det i någon teater ...Den dagen, den sorgen ...Haha, nej. Men ah.


See ya folks!



Av Ida - 17 november 2010 19:32

Det är såååå kallt här så det är inte klokt! Inomhus håller man på att frysa ihjäl! Fuktigheten är så hög så kylan går rakt igenom kläderna; burr! Hade jag varit hemma i Sverige nu hade jag nyttjat pappas vedeldning till 1000 och tagit en lååååång varmdusch. Men nu är jag i vattenfattiga Andalusien och då ska man inte slösa på vattnet. Fast jag brukar strunta i det ibland ^^ (Mamma, pappa; det är lugnt! Jag duschar inte liiiika länge som hemma. Lovar ;))



Av Ida - 17 november 2010 16:47

Haha, ja, här sitter jag och lyssnar på julsånger och åh, vad jag längtar efter julen! Åh, blev sugen på te! Ska nog gå ner och göra mig en kopp ...


Imorgon ska vi i spanska steg 5 på teater i Málaga :) Steg 6 och 7 följer också med :) Ska bli trevligt :) Hoppas att jag fattar något :P Blir ju lite roligare då ^^)


Nos vemos!



www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards