idaifvrig

Alla inlägg under december 2010

Av Ida - 18 december 2010 14:22

Ja, idag regnar det. Mys! Faktiskt :) Jag har ingen anledning att ens sticka näsan utanför dörren idag, så det är bara myspys :) Spanskaplugg och fysiklaborationsrapportsskrivning står på dagens schema, vilket känns rätt...ok faktiskt. Ja. Faktiskt.


Faktum är att jag helst skulle vilja ha något att göra, eftersom annars går jag bara och tänker på att jag vill att dagarna ska gå så jag kan komma hem till Sverige! :)  - Nej du Ida. Njut nu av dina juldagar i Spanien! - Jag ska :)  - Bra. (Liite schitzofren bara^^)


See ya!


    

Av Ida - 17 december 2010 21:55

...julklappsfixande :) Jag och Anna har varit en svängom till IKEA och köpt lite grejer till familjen, som de ska få i julklapp.


Yeah. Sedan kan jag ju inte låta bli att nämna att det är 6 dagar kvar tills planet lyfter mot Sverige. Längtar! :)

Av Ida - 15 december 2010 01:12

Det här fick jag som slutkläm i ett mail från min underbara systeryster:


"Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam tha best sis' in tha whole world <3<33<3<333<3<33<3<3<3<333<3<3"

 

Man kan ju bara inte låta bli att känna sig älskad :)

Av Ida - 14 december 2010 17:44

Ja. Det är typ vad vi är. Jag och Anna. Vårt franska manikyr har inte torkat ÄN, och vi är ashungriga, men Carmen har en massa kompisar nere i köket och det känns lite halvdumt att gå ner och ba: "Hej, men vi blev lite hungriga, så vi käkar nu, är det lugnt?" Och sedan bara sitta där, pinsam tystnad. Usch nej, hellre hungrig.


Meeen, vi funderar på att ta vårat pick och pack (våra träningsgrejer) och dra till Miramar och käka på Subway. Grejen är bara att då går det ännu mer pengar ...


See ya!

Av Ida - 14 december 2010 16:29

Jag tror jag har blivit kallad det mesta av Anna nu alltså. Allt från Isak till Emelie. Ja, Isak! Ida Lundkvist har jag också fått heta, och denna Anna ska alltså ha bott med mig i ca 14 veckor ... Bra!


Från det ena till det andra: Matteprovet är avklarat! Ca 4 timmars nationella prov i matte C är ur vägen! Dvs; 4 timmars mattenationella = mörbultad hjärna ... Hur det gick? Tja, tjo, nji, njo...vet inte med andra ord. Inte åt skogen tror jag iaf. :) Jag höll mig på vägen!^^


Nu: Fransk manikyr och så blir det träning ikväll! :):)


See ya!


  

Av Ida - 13 december 2010 14:27

A veces se puede cambiar cosas directamente, sólo por una persona.

A veces una prueba nacional no está suficiente.


Av Ida - 11 december 2010 23:32

Man borde aldrig få ha skär panik, som rör om hela magen och bara får en att vilja fly någon annanstans, fast man vet att man måste stanna kvar och gå igenom skiten.

Man borde inte få ha sådan überstress att man inte kan släppa ämnet för en sekund.

Man borde inte få känna panik att man inte kommit någon vart i matteboken fast man jobbat i princip hela dagen.


Ändå gör jag det.

www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards