idaifvrig

Alla inlägg under december 2010

Av Ida - 10 december 2010 23:49

Nationella i matte C på tisdag. Jag. Kan. Ingenting. Idag kom dock Anna, vår rektor, fram till mig och Lisa när vi jobbade matte och frågade hur det kändes, om vi kände att vi hann med och så. Ärligt svarade jag att: njaa, det är lite tufft, när man ska läsa en hundrapoängskurs på cirka halva tiden (dvs. ca 50 timmar istället för 100). Och är man inte matteproffs på det, jaa, då är det lite haaalvjobbigt.


Då sa Anna att jag kanske kunde läsa matte C på våren med en annan klass som kör igång nu snart med den kursen. Jag skulle isf få forsätta hela året ut med matte C. Hur bra?! Asbra! Hoppas det går. Det borde vara möjligt. Jag har inga lektioner när den kursen går. Så det vore ju toppen!


Får se. Hoppas på det bästa. See ya all folks!

Av Ida - 10 december 2010 11:55

Jag och Anna bestämde oss för att prata med lärarna och föra fram att vi tyckte att det var sjukt mycket i skolan, att alla ger läxor och prov på samma gång, och att även normalt hårt studerande elever inte pallar allt skoljobb som man får. Vi skrev ner allt och visade för en lärare, som lovade att försöka ta upp det i en kommande lärarkonferens.


Resultatet? - Biologikursen fick fler timmar än normalt. Ett biologiprov och en biologiinlämning förflyttades till några veckor efter jul istället för att ha dem under dessa två återstående veckor. Svenskaläraren kom nyss fram och sa att hon förstått att det blivit lite mycket i svenskan och sa att vi skulle skita i en text som vi hade läxa tills idag, hon sade också att vi skulle prata om hur vi ville lägga upp svenskan. För det gick inte riktigt att ha så mycket som det är nu.


Ta inte bara allt jobb och tillåt inte er själva att duka under bara för att man inte "kan" säga till - för det går! Man KAN förändra, visa hur mycket jobb det är från elevernas sida. Ofta kanske inte lärarna vet om hur mycket de faktiskt ger i läxa och prov. Det lönar sig att visa det. Tack till lärarna som faktiskt insåg problemen och gjorde någonting åt det. Det är att lyssna på eleverna. Livet har blivit mycket enklare och man har faktiskt ett liv numera. Tack.


Raise your voice - and you will be heard.



Av Ida - 9 december 2010 23:56

Av Ida - 9 december 2010 22:08

Yeah. Nyss hemkommen från träning på Elola. Skypear för tillfället med systeryster, och sedan blir det matte tills jag stupar. Typ.


Ja, något mycket mer än det är kanske onödigt att säga. Kan nämna att jag gick hem från Elola i bara linne. Asskönt väder. Såhär på kvällskvisten. Awesome. Bara för att skryta lite extra liksom^^.


Höres!

Av Ida - 8 december 2010 00:13

Japp, idag har jag och Anna ilat runt på Miramar (köpcentret) och handlat julklappar. Kändes konstigt att handla julklappar i sommarväder utan snö. Just det. Sommarväder var det. Linne/t-shirt/uppkavlade ärmar var det som gällde. I december! Spain is still surprising me. Alla mina tänkta julklappar till folk blev iaf köpta! Asnice :)


För ett tag sedan kom Carmen sjungandes "Jingle Bells" upp i trappen med världens gladaste leende och gav Anna och mig varsin julstrumpa. De skulle vi hänga på dörren för eventuellt kommande godis eller så. :) Asgulligt av dem!


Höres!



Av Ida - 7 december 2010 02:02

Yeah! Anna har gjort någonting man aldrig trodde skulle hända, något som är värt att notera i The Big Book (inte för att det kanske finns nån sådan, men ...), något revolutionerande: Hon har masserat mig! Yeah. Hon som hatade att massera folk, äntligen fick jag en efterlängtad massage.


Jag masserade henne igår, så lite tvång hade hon kanske på sig, men det skedde! En stor eloge till Anna! Grattis!


P.S Anna var asduktig på att massera, så jag ska fortsätta med "tvångmetoden" tror jag ...:P:P D.S

Av Ida - 6 december 2010 20:53

I matteboken alltså. God! Jag har suttit med denna himlarns sugmatten hela dagen, har kanske blivit 1% klokare, jag har iaf insett en sak idag: Det kommer gå åt skogen med nationella.


Naturligtvis ska jag göra allt för att hålla mig på vägen. Tyvärr innehåller den planen en enorm dust med matteboken. Men jag ska visa den vem som bestämmer.


Bjuder på en liten låt idag :) Mitt i allt eländes matteplugg.


Av Ida - 6 december 2010 13:11

         

        

www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards