idaifvrig

Alla inlägg under december 2010

Av Ida - 5 december 2010 21:10

Så var vi tillbaka i Fuengirola igen. Vistelsen en el campo var wonderful! Vi pratade spanska, såg på film på spanska och spelade kort och biljard på spanska - nog borde språket ha förbättrats lite grand! :) Till och med Anna och jag pratade lite spanska med varandra, så att de skulle hänga med. Att vi typ totalt sket i allt plugg behöver vi inte nämna.


      


Av Ida - 4 december 2010 23:16

Yeah! Äntligen verkar det bli verklighet av los pensamientos. Vi ska åka till familjens sommarhus, som ligger någonstans, har ingen susning om var, men det blir säkert astrevligt! Dock har det tagit lite tid sedan hon sa att vi typ skulle åka ... Några timmars försening, men mañana, mañana *familjen Lundberg, host, host* ...


Ikväll har vi även varit i Málaga! Viktoria ringde och undrade om jag och Anna ville hänka till den vackra staden med henne och hennes värdfamilj, och visst ville vi det! Vi såg en massa coola byggnader och andra viktiga grejer, som man bör se. Asnice! Sedan bjöd de oss på churros (som bull-/bröd-grejer som man doppar i choklad, inte o´boy, utan choklad --> nice och asgott!). Äkta spanskt! :) Föräldrarna var jättetrevliga! Vi beundrade också all julpyntning, som fanns i staden :)


Bilder får ni nån annan dag --> see ya!

Av Ida - 3 december 2010 23:20

Godkväll, nu sitter jag här och har under några timmar byggt upp kunskap i matte --> lägesenergi, för att, förhoppningsvis, få åka runt på den nyvunna lägesenergin imorgon och ta mig igenom alla mattetal med en ståtlig ära och få in skiten i huvudet. Så ja. Just det. Så var det med den saken. Nu ska jag sova.


Godnatt!

Av Ida - 3 december 2010 19:53

Tjeeena!


Idag har jag och Anna varit asduktiga. Vi har nämligen tränat. Det ni! 5 kilometer + fys (fys=armhävningar + situps) :) Nu himlarns ska det tränas!


Jag har även varit sämst idag. Jag har slöat framför datorn och inte ens slängt en blick på den för dagen oöppnade matteboken. Orkar inte. Vill inte. Är ju sååå trååååååkigt!! Hjälp mig någon! -Vad sa ni? Nationella? Om 12 dagar? Scheiße.


See ya.

Av Ida - 2 december 2010 17:23

Yep! Så heter Tokio Hotels nya låt - och här är deras nya video för låten! Ascool! Ascoolt band med ascool låt med ascool video; kan det bli bättre? Nepp! Här har ni videon och låten såklart!^^


Av Ida - 1 december 2010 19:54

Av Ida - 1 december 2010 15:17

Nu lyser solen igen! Riktigt trevligt var det att vandra hem från skolan i solsken, med paraplyet ihopfällt i handen istället för som skydd över sig.


Det är också 1 december idag, vilket innebär en hel hög med saker: Öppna en lucka i nyinköpt chokladkalender, se julkalender, men också att det bara är 22 dagar tills jag står på svensk mark igen! Längtar grymt mycket efter familjen och julen nu! Inte så att jag inte klarar av att vara här, inte den sortens hemlängtan, utan mer...längtan efter det bästa jag har; familjen. <3<3


Tur är att jag har Anna. Vad tråkigt det hade varit utan henne. Vän, syster, en grymt härligt person! Man kan lita på henne till 100%, prata om allt och göra spontana grejer, som att dra till IKEA en regnig fredagskväll, helt random :) Igår drog hon in sina grejer in i mitt rum och hon sov natten igenom i min soffa. Som att det inte räcker att vi bor vägg i vägg, i samma hus, går i samma klass...ja, är med varandra 24/7 helt enkelt :P Haha, kul. Ja. Det är så härligt! Hoppas Anna läser detta nu då. :) Söstra mi. <3


P.S Emma, du är inte bortglömd; du är min allra käraste systeryster och såklart är du alltid in my heart <3 Likaså min käre lille broder <3 D.S


     

  

www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards