idaifvrig

Alla inlägg den 22 december 2010

Av Ida - 22 december 2010 20:17

Yeah. Nu är det dags att packa ned datorn inför imorgon. Vad konstigt det känns! Inte alls som att jag ska vara borta från detta hus, denna familj, detta land i två veckor. Jag menar, två veckor är ju inte mycket egentligen, så varför göra så stor grej av det? Men jo. Det är en stor grej. Jag ska ju hem till Sverige efter flera månader utan...Sverige. Sverige, here I come!   


  Dessa sötungar ser jag ju snart! :)

  Och vi två Ö:are*...kommer ju inte att synas på två veckor! :(


*Örnsköldsvik och Örebro. Vi har kommit på vår gemensamma nämnare: Ö:et ... ^^



Av Ida - 22 december 2010 17:46

Jullov!! Yeah! Vi sjöng och dansade runt julgranen på skolavslutningen, riktigt mysigt!


Håller på att packa; får bara ha 10 kg, eftersom vi kör på den billiga vägen; endast handbagage hem. 10 kg. Jag får inte ihop det. Jag VILL verkligen ha med mig datorn, skulle ha varit asbra, men hmm, det verkar inte gå. Bara datorn väger ca 3 kg (japp, har vägt den!) och med sladd ... Det blir iaf över 10 kg, hur mycket jag än plockat bort! Nu kan jag inte plocka bort nå mer! Måste ju ha de nödvändiga sakerna!


Jaja. Får fundera över det. Imorgon: Sverige!! :)

Av Ida - 22 december 2010 13:16

Haha. Aa. Idag var det bara jag och Anna på lektionen i fysik ^^ Haha, komiskt. Men vi ska backa tillbaka ännu lite längre. Imorse klev vi upp, och tänkte det är lugnt, vi tar cykeln, för det regnar ju inte. Tror ni inte att det sätter igång att störtstörtstörtregna några minuter efter? Jo. Vi måste alltså gå till skolan, och vi skulle aldrig ha en chans att hinna i tid gåendes. Så vi skickar ett sms till vår lärare om att vi kommer att komma sent, och vad händer? Jo, han är så schysst så han kommer och hämtar oss med bilen! Tack Cédric för att vi får vara torr om kläderna idag!


På lektionen gjorde jag och Anna muntligt prov på optiken med Cédric, så nu behöver vi inte göra det! Ha! Sååå nice! Free, suck on that ni andra som inte stannade kvar! ^^


Det är inte många i skolan i alla fall. Nu är det någon typ av Sing Star i aulan, men det verkar bara vara småbarn där, och jag har ontontontontont i halsen, så det är ett under om jag klarar av att sjunga på julavslutningen i eftermiddag.


Nee, nu ska jag inte trötta ut er mer. Kan skriva hur mycket som helst, har värsta lediga tiden nu. Julavslutningen börjar inte förrän halv tre nämligen. Men med lite Tokio Hotel och Kent i öronen tror jag att det ska gå toppen att fördriva tiden! :) See ya!

www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards