idaifvrig

Alla inlägg den 31 januari 2010

Av Ida - 31 januari 2010 14:15

Nu var det länge sedan (några dagar sedan i alla fall). Har inte satt mig ner och bloggat nåt, fy fy. I fredags var det en vanligt dag, med svenska, matte, kemi och så resurstimme, då jag räknade ännu mer matte.


På kvällen gick jag till Felicia, vi bakade kladdkaka och såg på film. Vi såg Beck: Sista vittnet. Den var faktiskt bra, men i slutet kom vi fram till att vi båda redan sett den en gång förut. Men det gjorde ingenting för ingen av oss kom ihåg vem den skyldige var, förrän de redan avslöjat det på filmen, så ja. Gick hem vid halv tolv och gick och lade mig kanske kvart över tolv.


På lördagen var vi på stan och köpte hårfärg (efter samtal med Ewelina om att jag förmodligen behövde två till mitt hår), tänkte att jag skulle blondera tillbaka håret. Min färgade röd/brun-färg hade blivit FAIL, och jag saknade mitt blonda hår. Sagt och gjort blonderade jag håret och det GICK ÅT SKOGEN! FAIL FAIL FAIL!!!! :D Det blev, inte helt oväntat, gult/orange. VAD SKA JAG GÖRA??? Om det ser ut så här måste jag gå med mössa hela veckan! Men jag har en till blonderingsfärg, som sägs ska ge lite vitare färg eller hur jag ska göra. Kan jag blondera om det dagen efter? Eller förstör jag håret då? Någon som vet??


På kvällen kom Felicia, Amanda och Kristina. Vi lagade middag (TACOS! Mums!) och såg på film. Vi såg "Taken". Så otroligt bra! Superspännande, rekommenderas verkligen.


Idag (söndag) har jag: 1. Beklagat mig över håret, 2. gjort läxor och 3. Beklagat mig över håret. Haha, och så har jag ju förtås (nu i denna stund) bloggat. Ska träna, plugga kemi och räkna matte.


Japp, det var min helg. Ha det guld och hörni: TIPS OM HÅR OCH BLONDERING ÄR VÄLKOMNA!!:D


Kram



Tidigare månad - Senare månad

www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<<
Januari 2010 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards