idaifvrig

Alla inlägg den 7 januari 2010

Av Ida - 7 januari 2010 19:49

Ja, då var det dags för skola igen. Inget jätteproblem, men det hade varit skönt med i alla fall en jullovsvecka till! Över julen var jag hemma. Farmor och farfar kom till oss på julafton och vi var hos dem på juldagen. På nyår var vi (det vill säga jag och resten av min kära familj) bjudna till några kompisar till min familj, var vi åt en trerättersmiddag, spelade spel och annat roligt! Klockan tolv var det såklart dags för skålande och raketer.


Efter nyår åkte vi upp till mormor och morfar i för tillfället inte superkalla (eller OK ganska kallt var det ju i och för sig) Norrbotten, där vi umgicks med tremännigarna, hälsade på kusinen, och såklart umgicks med mormor och morfar. Ja, det var bara trevligt.


Eller ok, nästan allt var trevligt. Men såklart ska allt ju hända oss. Första natten fick vi inbrott i bilen och de egensinnade idioterna stal preem-kort, originalböckerna till BMW:n, och MIN JACKA (!) m.m Det bisarra med alltihop är att det är fjärde gången på bara några år som vi blir rånade/får inbrott! Jag vet inte hur många samtal till polisen det har blivit ... Vi måste ju stå på någon tio-i-topp-lista för antal samtal till polisen snart ... Men alltså; GUD VAD JAG HATAR INBROTTSTJUVAR! Och andra idioter som inte har något vett i hela himla skallen! Det ironiska är att det inte går att hitta en likadan jacka. Och de liknande vi har hittat är inte alls lika perfekt som den stulna. Kanske låter jag dum i huvudet. Kanske tänker ni: men vad spelar det för roll, köp bara en annan jacka då! Det finns ju många bra. Men grejen är ju bara att jag hatar att tvingas köpa en NY jacka för att någon annan har STULIT min första! Det ska ju inte finnas någon anledning till att göra det, då brott inte ska förekomma överhuvudtaget. Men det är ju såklart omöjligt i denna värld. Vissa är helt enkelt DUMMA I HUVUDET.


Ja, men som sagt; annars hade jag ett superduperlov, och jag försökte verkligen att slappna av fullständigt och inte tänka på skolan och alla de prov vi med 100% sannorlikhet kommer att ha efter lovet. Det gick relativt bra och därför var det ändå inte så hemskt att börja skolan igen, efter det underbara lovet.


Ciao y hasta la próxima vez! (Hejdå och vi ses nästa gång!)

Av Ida - 7 januari 2010 19:35

Hej allihop!


Nu gör jag ett försök efter min kära kompis prat om bloggning, att starta upp en egen blogg. Jag har tidigare hävdat (och gör det fortfarande) att jag kommer att glömma bort att skriva, men ja, kanske ni kan ha överseende med det! Ja (Gud vad mycket JA jag skriver!), det kommer att skrivas om lite ditt och datt, om saker som händer, hänt och kommer att hända, eller nåt. Ja, men enjoy!:D:D

Tidigare månad - Senare månad

www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<<
Januari 2010 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards