idaifvrig

Direktlänk till inlägg 4 januari 2015

Hej igen!

Av Ida - 4 januari 2015 13:07

Tjeeena!


Jag vet att det var länge sen. Igen. I alla fall har jag gjort en massa saker, dock inte lika många som på nordön. På nordön var jag mån om att testa varje äventyr som lockade mig, vilket blev många utflykter och nu när jag bussat mig ner till södra änden av sydön är utflyktssuget långt ifrån lika stort som innan.


Men! Jag har surfat för första gången i mitt liv och det var kul! Jobbigt att gå emot alla vågor efter några timmar, så lite träningspass blev det nog också. Sen har jag varit ute och vandrat lite. Sett glaciärer och berg och spegelblanka dammar. Jag har badat i sjöar (badade i en idag och det var 12 grader i vattnet hörde jag sen. Och ja. Det var rätt kallt, det kunde till och med jag känna, en "fisk" som jag är) och varit ute på buss- och båttur till Milford Sound (naturområde som har bl a måååånga vattenfall och fina, stora berg). Jag har firat in det nya året i Queenstown med raketer och en massa andra människor. Och så har jag träffat massa fina människor utmed vägen. Fått nya vänner som man hänger med här. Som också upplever samma äventyr. På samma gång har jag kommit mycket närmare de fina människor jag reser med, Lovisa och Sara. Vi har levt tätt ihop nu i 75 dagar (jag och Lovisa)/33 dagar ( vi alla tre) och för varje dag har vi lärt oss mer om varandra och hur det är att bo ihop och det funkar fantastiskt bra! De är allt bra de där två :Just nu är vi i alla fall i Queenstown på södra ön. Det är väldigt vackert här: stora berg runt omkring, många granar och så en sjö mellan bergen.


Förlåt farmor och farfar för min riktigt dåliga uppdatering. Jag lever och jag lever riktigt bra! Jag bor på hostel och pratar svenska ömsomt engelska och ser och upplever mycket nytt. Ska försöka bättra mig med bloggen, trots allt är det väldigt kul att skriva och nu när äventyren/utflykterna minskar i antal, så har jag nog mer tid att skriva.


Kramar!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 20 mars 2015 03:19

                  Äntligen har jag gått Ben Lomond! Har länge varit på min Att Göra I Queenstown-lista, men eftersom det är en hel dags tur dit och tillbaka har jag aldrig kunnat göra det för jag antingen jobbat tider som hindrat det eller...

Av Ida - 14 mars 2015 03:27


  Hittade en länk om Queenstown. Tyckte den beskrev denna stad på ett ganska bra sätt. Hoppas länken funkar --> http://www.stayatbase.com/blog/18-reasons-why-queenstown-is-the-best-place-on-earth     ...

Av Ida - 11 mars 2015 10:29

Har precis ätit kiwi. Är inte kannibal, jag lovar. Innan, i Sverige, var kiwi för mig naturligtvis en frukt. Nu känns det först och främst som en "local"/lokalbo, en person från Nya Zeeland. De kallas ju "Kiwis". Och om nåt är "kiwi", så är det nya z...

Av Ida - 9 mars 2015 10:52

Nåt man tydligt lägger märke till är att jobblivet inte är samma här som i Sverige. I Sverige har man som "undersåte" mer att säga till om, vi kan lättare säga emot eller rent av kaxa mot vår chef utan att lida minsta av det. Känner att det är både b...

Av Ida - 9 mars 2015 10:43

En väldigt intressant insider-information jag kan dela med mig av från jobbet på restaurangen är att när chefskockarna eller chefen och nån utomstående viktig person (ex. en leverantör) på restaurangen där jag jobbar (Pier 19) behöver prata allvar me...

www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards