idaifvrig

Alla inlägg den 12 januari 2015

Av Ida - 12 januari 2015 05:12

Två bilder från Fergburger-lunch med Lovisa, Sara, Ole och Pieter för några dagar sen. Bjuder på den som jag halvt ligger ner/lutar mig åt sidan och ser så himla konstig ut på (Lovisa kittlade mig precis när kortet togs, apschysst brud jag vet ...;) ) bara för att det visar lite hur vackert det kan vara här i Queenstown.

 

   

Av Ida - 12 januari 2015 05:04

Tjabba tjena hallå!

 
Tredje jobbdagen idag på Pier 19. Det är en mysig restaurang med astrevlig personal, så om ni någon gång åker till Queenstown, gå dit och ät! 
 
Känns så himla bra att vara en del av ett arbetsgäng och de har verkligen inkluderat mig. Kockarna tar sig tid att förklara och visa saker och ting, hälsar glatt och uppmuntrar en. Servitörerna/servitriserna gör te och alkoholfria drinkar/vatten med smak (och is!) i åt en när de tycker man ser ut att behöva det. 
 
Så. Vad gör jag då? Jo jag diskar jag. Diskar, diskar och diskar hela dagen typ. Det är helt OK när det är överkomligt med disk, men snacka om stressigt och intensivt jobb! Ingen rast, ingen ro, ingen lunch må ni tro! Nähedå. 8 timmar rakt av utan lunch och rast (idag fick jag dock 10 minuter, lyxigt!). Så det borde ju vara fettförbrännarjobbet número uno. Ibland förbereder jag också mat, skalar morötter t.ex., lägger upp bacon, bönor. Och så tar jag hand om inbeställda och ankomna matvaror lite grann sådär. Stoppar in i kylrummet och så. Hämta beställda varor kan också förekomma. Det är trevligt att jobba och jag trivs riktigt, riktigt bra i Queenstown. Bergen här runt omkring är verkligen fantastiska! Önskar ni kunde komma hit och se.
 
Jobbar fyra pass denna vecka. Nästa är imorgon, blir bra det. Ikväll blir det häng med Sara. Och kanske med våra nederländska vänner, Pieter och Ole. Vi får se hur det blir!
 
Höres!
 

www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards