idaifvrig

Alla inlägg den 20 januari 2015

Av Ida - 20 januari 2015 07:58

   

Men hallå hallå!

 
Jag är så glad! Vet ni vad? Jag har fått jobb på Nomads! Hostelet jag bor på ni vet? Jag har ju bott här sedan vi kom hit den 30 december, och har sedan typ dess velat jobba här. Man jobbar alltså för husrum. Frukost och middag är ju gratis, och man får även tvätta gratis. I gengäld jobbar man då alltså 3 timmar om dagen, 6 dagar i veckan. Bäddar sängar, lagar mat, städar, och så vidare. Det bästa med jobbet är att alla som jobbar här är så sköna, och alla bor ihop och är värsta gänget. Det är en väldig kö till att få jobba här, och grejen är att de anställer den de känner för. Nomads-folket började väl inse att jag bott här ett tag och började känna igen mitt namn. Så började vi prata och de var för det första astrevliga och de ba: "Jag har redan lagt in ett gott ord om dig hos chefen/vi lägger in ett gott ord om dig hos chefen." Så kom chefen och de ba: "Här har vi en som vill jobba!" Chefen tittade på mig, log och sa: "Vill du ha jobb? En tjej slutar på fredag, så då lägger jag in dig på lördag då? Jag fixar in dig i schemat." Jag bara "Ja!" och gjorde high five med Rocky, Chris och chefen.
 
Nu slutade tjejen tidigare så på torsdag börjar jag. Imorgon flyttar jag in till Nomads-gänget :) Blir awesome!
 
 

www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards