idaifvrig

Alla inlägg under augusti 2011

Av Ida - 17 augusti 2011 19:53

Har varit världens lataste idag. Eller ja. Har faktiskt tagit mig ut på en ca 40 minuters promenad, det ni!, men annars har jag inte gjort någonting vettigt. Jo, förresten. 1 vettig grej har jag gjort, men jag hade tre vettiga "you have to do this"-saker på en lista, som jag får ta imorgon. Helt enkelt.

Annars är livet inte riktigt lika på topp som igår, känns inte så bra förstås, det var ju ashärligt att vara sådär lycklig som igår. Haha lyckades inte så bra med att behålla känslan :P Jag skyller på yttre faktorer.

Ja, det var väl en liten update. Eller nåt.

Höres!

Av Ida - 17 augusti 2011 02:08

Tror inte jag varit så här lycklig på länge! Jag har alltid varit glad, ibland superglad, men nu sprattlar det i hela kroppen av lycka och glädje! Jag går och ler dumt åt allt alla säger bara därför och jag vill hela tiden le större än jag är kapabel till.  Jag är bara så otroligt glad och ja, just nu finns det ingen annan på jorden jag skulle vilja vara än just jag, och jag bara känner att mitt liv är på topp!

Älskar den här känslan! Ska ta vara på den så gott det går :D

Hoppas ni har det lika bra som jag har det! :D

Clocks av Coldplay - en låt jag blir oerhört glad av :D

Av Ida - 13 augusti 2011 02:44

Nattuggla är ju vad jag är. Har en tendens att vara uppe alldeles för länge på nätterna (och kliva upp alldeles för sent på dagen efter). "Ja, men vänd på dygnet då!" säger ni. "Nehepp! Aldrig!" Kanske att jag skulle kunna kliva upp tidigare på morgonen, men aldrig att jag offrar de gyllende timmarna under nätterna. De är fantastiska! Tyst i huset, nattens mörker som sänkts sig över en (eventuellt ljusa sommarnätter här i Norrland då under första delen av sommaren), en liten myslampa tänd, absoluta favoritmusiken och kanske en tékopp bredvid :) Det är guld värt!

Till slut slutar jag att ignorera mitt ibland påträngade sömnbehov (oftast är jag inte särskilt trött på nätterna, utan väldigt pigg, jag liksom slår om någon gång efter halv tolv/tolv), och tvingar mig i säng. Får väl göra det snart, känner mig lite trött nu, men ska bara softa lite längre ... En kopp té till skulle göra susen :)

Ha det bra!

Av Ida - 13 augusti 2011 02:28

Lustig rubrik? Inte alls! Just nu på Solbacken är det Tejp-läger för full rulle (fattade ni skämtet? ;P) och jag bara älskar gudstjänsterna där på kvällarna! Är inte me på själva lägret i år, men var där på gudstjänst igår :) Asmäktigt! Lyssnade på en predikare som hette Isaac Liu, som hade värsta storyn bakom sig! När man hör hans upplevelser känns Gud inte särskilt långt borta och det känns häftigt :) Han lärde oss en sång på kinesiska(!) + en dans till: ascoolt och askul när alla i hela tältetsjöng och dansade tillsammans :) Sedan predikade han på tyska (Yeah! Kul!), eftersom han hade flyttat från Kina till Tyskland när han var sjutton år och har bott där sedan dess, vad jag fattade det som :)

Tolken var otroligt rolig och helt älskvärd och beundransvärd :) Han var tysk själv (eller äkta tysktalande iaf) och kunde, som ni redan fattat, tala svenska också. Dock så blev det som så roligt när han både bröt på tyska och dessutom skulle översätta tyskan fort som bara den: en gång började han prata ett tag på tyska innan han kom på sig själv att "just ja, det var ju svenska som skulle komma ut ur munnen, inte tyska!" :P grejen var liksom att han pratade sjukt mycket bättre tyska än Isaac, som ju var kines i grunden. Förståeligt, men kul på nåt sätt^^ Sedan så var det typ direkta översättningar, vilket kan bli lite kul, eftersom olika språk har olika uttryck för att uttrycka andra grejer, typ talesätt med mera. Kan bli väldigt kul :) Sedan blev det lite fel svenska ibland, men haha, inte för att det gör nåt, men bara så kul: "...in i era hjärtor!" Hjärtor = hjärtan, för er som undrade :P "Tackbar" osv. Helt awesome :) Språknörden i mig kom fram så fort tyska började talas, kan jag iaf lova :P

Och har ni chans att någon gång chans att åka ut till Tejp på Solbacken, på nån gudstjänst (fast då gäller det att ni läser detta snabbt och agerar snabbt, för snart är Tejp slut för i år), så åk ut till klockan 19.00, till exempel imorgon. Eller ja, imorgon är sista kvällen. Lägret slutar på söndag.

Hoppas att vi ses! :)

Av Ida - 13 augusti 2011 02:20

Sjukt vad jag fick lust att blogga nu när jag ändå håller på!

Grattis säger jag till mina kära föräldrar som hade 22-årig bröllopsdag idag (eller ja, igår om man ska vara helt exakt): den 12 augusti 1989 vandrade mamma och pappa altargången upp i Råneå kyrka och mamma fick sig en andra ring på vänstra ringfingret. Och där sitter den än idag :D Fint tycker jag! :)

Mycket har ju hunnit förändras sedan den dagen. Fyra år senare föddes ju jag, följd av systeryster och sedan vår bror. Hus, katter, bilar, jobb...ja. Mycket händer på 22 år :P

Grattis i alla fall! :D

Av Ida - 13 augusti 2011 01:39

Tja!

Idag har jag varit och fiskat. Det ni! :) Det var länge sen! Tycker ju stört synd om både mask och fisk, som blir mördade på ett ytterst plågsamt sätt (tror jag, jag vet inte hur mycket de lider), men jag intalade mig att fisken jag köper (ok, mamma och pappa köper) i affären har ju också dött på nåt vis. Så därför metade jag trots mina inre dåliga samvetskval. Först fick vi ingenting, men hipp som happ (vid tredje stället på sjön) så började de nappa som tusan. 17 abborrar fick vi upp, och nästan en stor abborre  +en stor gädda --> samtidigt: gäddan liksom fångade abborren som satt på kroken, precis i luften när pappa skulle dra upp abborren, så då satt båda "på kroken" (abborren satt ju på kroken och gäddan på abborren om man ska ha det rätt^^). Dock vann gäddan striden och drog med sig både abborren, kroken och draget, och försvann ner i sjöns mörka vatten. Lite synd, men sånt får man väl ta.

Lugnt på sjön var det iaf. Solen glittrade på vattenytan och förutom lite blå, så var det lugnt och stilla. Eller ja. Vi pratade väl på ("Johan, sitt ner i båten!" :P), men annars var det stilla. Farfar kom och hälsade på vid vårt fiskeställe med kanoten och ja. Vi hade en trevlig fredagseftermiddag/-kväll helt enkelt :) Måste ju säga att jag fick den första fisken (yes!), men att lillebror fick den största och flest fiskar:) Han var mäkta stolt över det, kan jag lova! :P

Nämnas måste ju också, att jag körde dit och hem :) (Inte genom stan än så länge, men resten av vägen :P) Körkort, soon I´ll come! Eller nåt.

Hörs!

P.S Tog ju bilder, men när man har Emmas konstiga dator (dock den enda som funkar i huset), så kan man inte ladda över bilder på ett förmånligt sätt, så jag skiter i det tills jag får tag på en bättre dator. D.S

Av Ida - 1 augusti 2011 14:21

Hejhopp.

Jobbade tolv timmar igår(!), var så mycket jobb, så jag stannade kvar och hjälpte till i två timmar till. Ok. Rätt ointressant kanske.

På grund av lite missförstånd och oplanering, sitter jag fortfarande inomhus, trots solskenet utanför. Ska snart gå ut. Kanske ska jag övningsköra. Hoppas det. Kanske fara ut och spinga.

Har tvättat bort det sista konkreta beviset på min Spanien-vistelse; tånagellacket fick sig en borttvättningsdusch av aceton och är numera uppolerade med nytt nagellack. Nice. Eller nåt.

1 augusti btw. Grattis säger jag till en kompis jag hade som liten (kommer alltid att komma ihåg när hon fyller år) och hej säger jag snart till solskenet, för nu ska jag ut!

Tja då.

www.google.se

<<< Augusti 2011 >>>

Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.